Prețul mașinilor vechi a crescut cu 18% față de finalul anului 2021

Față de finalul lui 2020, prețul mediu al mașinilor second hand a crescut cu 46%

Trending

La finalul anului 2022, prețul mediu al mașinilor prezente pe Autovit.ro a fost de 11.198 euro, mai mare cu 3% față de prețul mediu din ianuarie 2022 și cu 18% față de decembrie 2021.

Față de finalul lui 2020, prețul mediu al mașinilor a crescut cu 46%, de la 7.664 euro în decembrie 2020, la 11.198 euro în decembrie 2022.

Raportat la anul de fabricație, procentual, cel mai mult s-au scumpit mașinile cu o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani. Cel mai puțin s-au modificat prețurile mașinilor mai vechi de 10 ani.

Astfel, în decembrie 2022, prețul mediu pentru mașinile mai noi de zece ani a fost cu 23% mai mare decât în decembrie 2021 și cu 49% mai mare decât în decembrie 2020.

Comparativ cu 2022, cele mai populare modele de mașini de pe Autovit.ro au înregistrat creșteri de prețuri între 16% și 26%.

Cea mai mare evoluție a prețului mediu o înregistrează BMW seria 3, care avea un preț mediu de 11.342 euro în 2021, urcând la 18.254 euro în 2022. Urmează Audi A4 și Dacia Logan, cu creșteri ale prețului mediu de 25%.

Cele mai multe anunțuri publicate au fost pentru mașini cu valori cuprinse între 10.000 și 25.000 euro (31%), urmate de cele pentru modele între 5.000 și 10.000 euro (26%) sau sub 5.000 euro (22%).

Mărcile auto cu cele mai multe oferte pe autovit.ro au fost Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi și Ford.

Cumpărătorii s-au concentrat pe Volkswagen și BMW, reprezentând 27% din totalul vizitelor de pe platformă, urmate de Audi și Mercedes-Benz cu 12%, respectiv 11% din totalul vizitelor.

Principalul tip de combustibil al mașinilor puse la vânzare pe autovit.ro rămâne dieselul, dar este în scădere cu 3 procente față de anul trecut. Mașinile cu propulsie hibridă au ajuns la 3.3% din total.

CITEȘTE ȘI: Înmatriculările de mașini noi în Europa au scăzut cu 24,3% în 2020

- Publicitate -

Ultimele

Investițiile în startup-urile românești au depășit 100 milioane de euro

Startup-urile românești au atras investiții în valoare totală de 101.7 milioane de euro în 2022. România este a cincea...

Trebuie să citești