Podstel Doors Hostel, strada Olimpului 13A, nu este doar o unitate unde poți să petreci o noapte, ci o comunitate, care a reușit într-un timp foarte scurt să devină o destinație iubită printre turiștii care tranzitează Bucureștiul.
Podstel este „creația” a trei prieteni din SUA și Marea Britanie, Dan, Sam și Jason, care au găsit în București locația ideală pentru a-și împlini visul comun de a înființa un hostel. Această unitate este prima, dar nu va rămâne singura din lanțul de hosteluri Podstel.
Pentru a înțele mai bine conceptul pe care se bazează această idee, Money Buzz! a stat de vorbă cu unul dintre fondatorii Podstel, Jason Gastaldo.
Jason are 28 de ani, s-a născut în Portland, Oregon, SUA și a călătorit în numeroase țări de pe mapamond, înainte de a se instala, acum cinci luni, în București.
„Voi rămâne aici pentru încă un an și jumătate, doi ani, pentru a pune la punct, în cele mai mici detalii, afacerea Podstel. Deja am stabilit o mulțime de sisteme create de noi și avem un model de business pe care dorim să îl extindem și în alte părți ale lumii”, spune Jason.
„Punem accent pe experiențe și creștere personală”
Jason ne mărturisește că modelul de business al Podstel se bazează mai puțin pe facilități (deși acestea există și sunt excelente, gen wi-fi gratuit, condiții complete de cazare, etc) și mai mult pe experiențe, lucruri pe care turiștii să le încerce și care să îi ajute să evolueze ca persoană.
Astfel, în curtea unității, într-un foișor încăpător, oricine poate să realizeze orice fel de spactacol dorește, fără costuri. Ultimul eveniment a fost o prezentare despre călătoriile în jurul lumii, susținută de Jason, cu peste 100 de participanți de diverse naționalități.
Printre evenimentele fixe se numără „Language Exchange” în fiecare joi și „Jam Night” în fiecare marți, în timp ce sâmbăta este ziua în care se țin de obicei evenimentele mai mari, concerte, lecții de yoga, etc.
O locație, două afaceri
La acceși adresă funcționează și Ceainăria 5, o afacere care nu a fost în planul inițial al băieților, dar cum proprietarul anterior a reușit să o pună la punct foarte bine, s-au decis să o păstreze. Mai mult, nu au făcut schimbări masive în nucleul afacerii, doar mici schimbări estetice.
„Aceasta este prima noastră companie, am avut noroc că era deja înființată, așa că nu a fost atât de greu. Cu toate că a trebuit să așteptăm trei luni pentru a avea toate actele în regulă, acum lucrurile sunt ok, iar afacerea funcționează.”, spune Jason.
Podstel nu are angajați permanenți, cu excepția celor trei proprietari, ajutați din când în când, de prietenii care le trec pragul.
Hostelul are 22 de paturi disponibile la închiriat, iar prețul este de 45 lei/pat în weekend și ceva mai mic în timpul săptămânii. Contra cost, se pot asigura servicii de spălătorie haine, sau închiria un prosop.
Jason spune că „turiștii ne găsesc prin intermediul platformelor online HostelWorld.com și Booking.com, dar lucrăm la creșterea acestei comunități, astfel încât oamenii să ne găsească direct și să facă rezervări prin intermediul site-urilor noastre. Astfel, ei vor beneficia de un discount de 10% la prețul de cazare, prin eliminarea intermediarilor.”
Peste 80% din turiștii care se cazează la Podstel sunt străini, românii fiind, în schimb, mai atrași de evenimentele găzduite aici.
Viziune inovatoare pentru viitor
„În acest moment funcționăm ca un hostel, dar pentru viitor ne dorim să schimbăm acest concept, dintr-o locație dedicată cazării peste noapte a călătorilor, într-o locație dedicată celor care vor să locuiască în București pentru o perioadă mai lungă de timp. Ideea urmărește să aducă oameni care au nevoie de un spațiu liniștit unde să locuiască o perioadă și să creeze, fie că e vorba de un proiect special, sau să scrie o carte, într-un sistem all inclusive, cazare, masă și spațiu pentru lucru.”, ne spune Jason despre planurile lor de viitor.