Piața locală de fuziuni și achiziții, 48 de tranzacții în primele trei luni ale anului

Cea mai mare tranzacție din acest trimestru a fost achiziția producătorului auto Ford România de către Ford Otosan Olanda, pentru 785 milioane USD

Piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a înregistrat 48 de tranzacții în primele trei luni ale anului 2022, în creștere cu 17% față de primul trimestru al anului 2021, arată EY.

În pofida volumului mai mare de tranzacții, valoarea estimată a activității locale de fuziuni și achiziții a fost mai mică de la an la an, de 1,8 miliarde USD în T1 2022, față de 2,1 miliarde USD în T1 2021.

Cea mai mare tranzacție din acest trimestru a fost achiziția producătorului auto Ford România de către Ford Otosan Olanda, pentru 785 milioane USD.

Urmează achiziția parcului eolian Beta Wind de către Energias de Portugal, prin subsidiara sa EDP Renovaveis, pentru 136 milioane USD.

Investitorii strategici continuă să fie actorii dominanți ai pieței de fuziuni și achiziții din România, reprezentând 92% din tranzacțiile consumate.

Jucătorii străini și-au sporit activitatea pe piața românească, numărând 28 de tranzacții și reprezentând o creștere de 56% față de T1 2021, în timp ce tranzacțiile interne au înregistrat o scădere de 10% (18 tranzacții), în comparație cu aceeași perioadă.

Din punct de vedere al originii geografice, cei mai activi investitori au fost Olanda (5 tranzacții), Statele Unite, Belgia (câte 3 tranzacții), Polonia, Austria, Ungaria și Gibraltar (câte 2 tranzacții).

Cele mai active sectoare în funcție de volumul tranzacțiilor de intrare au fost tehnologia și sectorul imobiliar (7 tranzacții fiecare), urmate de produse industriale diversificate (5 tranzacții).

CITEȘTE ȘI: Ungurii de la MOL achiziționează 417 stații de carburant în Polonia

- Publicitate -

8 din 10 români riscă să își piardă dinții de la vârsta de 40 ani

Parodontoza a devenit cea mai întâlnită afecțiune în România, astfel că 8 din 10 persoane care ajung în cabinetul...

Retailerul polonez HalfPrice pregătește un magazin în AFI Brașov

Retailerul polonez HalfPrice pregătește deschiderea unui magazin de două etaje în AFI Brașov. Este a treia unitate din centrele...