În 2020 piața locală de e-commerce s-a ridicat la aproximativ 7 miliarde euro, în creștere cu 36% față de anul precedent, conform datelor PayU.
Anul trecut s-a caracterizat prin faptul că mulți cumpărători au realizat pentru prima dată o plată online.
O bancă prezentă pe piața locală anunța că în primele luni, în perioada pandemiei, peste 300.000 de români au plătit pentru prima dată online.
Mai mult, facilitatea de plată printr-un singur click a crescut cu 117%, ajungând să reprezinte 38% din totalul plăților cu cardul efectuate în 2020.
„Românii au optat din ce în ce mai mult plata cu cardul atunci când au plătit online. Rata de penetrare a plății online cu cardul a crescut cu 50%, atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianți de peste 50%. Volumul total procesat de PayU aproape s-a dublat, iar numărul tranzacțiilor procesate a crescut cu 61%, ajungând la 72 de tranzacții pe minut. Valoarea medie a unei tranzacții a crescut cu 22%, ajungând la 46 de euro anul trecut”, a spus Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Categoriile de produse unde au fost înregistrate evoluții semnificative în 2020 au fost: IT&C (120%), marketplace (150%), fashion, (60%), asigurări (50%), home&deco (150%), food (200%), utilități (50%).