Astăzi, peste 2 miliarde de oameni au acces la internet prin intermediul telefoanelor smart, echivalentul a 51% din totalul de 3,9 miliarde de utilizatori ai tehnologiilor mobile.
Potrivit datelor analizate de Httpool, mobile-ul are potențial să rămână lider în zona de tehnologie și în viitorul apropiat.
Specialiștii în domeniu estimează că piața globală de publicitate pe dispozitive mobile va ajunge la o valoare de 269,1 miliarde de dolari până în 2026 (IMARC Group).
Mai mult, până la final de 2021, vânzările prin comerțul mobil sunt așteptate să reprezinte 54% din totalul vânzărilor online, arată Retail Emarketer.
Retail Dive a raportat că vânzările din m-commerce prin intermediul tuturor dispozitivelor, de la tablete și până la telefoane smart, au crescut cu peste 700 miliarde de dolari.
Noul tip de comerț, social
Opțiunile de tip „marketplace” includ vaste colecții de produse, recomandări personalizate și baze de date cu vânzătorii înscriși pe platforme.
Astfel, magazinele Facebook au fost recent lansate și implementate în noi piețe precum Marea Britanie sau Canada.
Mai mult, Shopify, a stabilit parteneriate cu platforme ca TikTok, pentru a folosi la maximum potențialul comerțului social.
Viitorul mobile va fi definit de evoluția inteligenței artificiale
Realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR) au devenit două din cele mai populare tehnologii mobile lansate în ultimii ani.
Industria de AR a fost, în 2020, estimată la 17,67 miliarde dolari, cu o rată de creștere anuală compusă preconizată la 43,8% între 2021 și 2028.
Piața de VR a fost, de asemenea, estimată la 10,32 miliarde dolari, iar aceeași rată de creștere va fi de 21,6% în perioada 2020-2027.
Snapchat, una din cele mai importante platforme digitale, a implementat chiar și voce pe filtrele sale de realitate augmentată.