Piața de publicitate media va depăși 514 milioane euro în 2021

Piața de publicitate media va depăși 514 milioane euro în 2021, cu 11% mai mult decât în anul 2020 și cu 7% mai mult decât în anul 2019.

Interesant este că 2020 a fost primul an în care audiențele TV au crescut cu 3% în rândul targetului 18-54 ani, din mediul urban.

Raportul Media Fact Book arată că un număr mai mare de telespectatori cu educație medie și înaltă au urmărit programe TV anul trecut (+3.1%).

De asemenea, se observă o mutare a audiențelor către intervalul off prime time și o creștere a timpului de vizionare cu 6%, comparativ cu 2020.  

Bugetele TV au scăzut în 2020 cu 2%, dar înregistrează o creștere de 9% în 2021, dublate de o inflație de preț de două cifre.

Bugetele din digital au crescut cu 6%

Bugetele de media digitală au crescut cu 6% în 2020, față de 2019, principalii beneficiari fiind Google, Facebook și Programmatic.

Pe măsură ce înaintăm în 2021 se poate observa o creștere puternică (estimată la +19%) și în acest an.

În 2020 s-a înregistrat o creștere de 4% pentru aplicațiile de mesagerie, 11% creștere pentru plățile online, și 15% creștere pentru aplicațiile de online banking.

Radioul încearcă să se adapteze noului context digital

Stațiile radio s-au adaptat rapid în noul context digital și au integrat programele lor în platformele sociale, pe website-urile proprii și prin noi aplicații dedicate.

Asociația pentru Radio Audiență a schimbat modul de măsurare a audiențelor, eșantionul folosit fiind diferit față de anii anteriori și luând în considerare fenomenul de emigrație.

Astfel, s-a ținut cont de structura populației care trăiește efectiv în România, însă veniturile au scăzut în acest sector cu 20%, cumparativ cu 2019.

Pentru 2021 se estimează o creștere de 10% a volumelor de publicitate radio, pe fondul relaxării restricțiilor și revenirii la o viață normală.

Stațiile de radio vor compensa pierderile din vânzările tradiționale cu venituri obținute în zona de online streaming, accesibil pe mai multe dispozitive.

Publicitatea stradală a scăzut dramatic

În ceea ce privește publicitatea OOH, pandemia a reușit să șteargă în 12 luni aproape cinci ani de creștere, piața fiind estimată la 24 milioane de euro în 2020, față de 32 milioane în 2019.

Totuși, pentru 2021 raportul Media Fact Book estimează o creștere de 12% a investițiilor în publicitatea OOH, comparativ cu 2020.

În ceea ce privește industria print, publicitatea prin acest mediu de comunicare încă foarte iubit și accesat în lume nu și în România, a ajuns la doar 6 milioane euro în 2020.

Este o scădere incredibilă de la 12 milioane euro în 2019.

- publicitate -

trebuie să citești