În România, piața de monitoare a crescut cu 5,8% în primul trimestru din 2020. Vânzările combinate ale AOC și MMD au crescut în această perioadă cu 62% în comparație cu Q1 2019, de peste 10 ori față de creșterea pieței.
Atât AOC (cu 67,8%), cât și MMD (cu 58%) au contribuit în mod egal la această creștere. Aceasta reprezintă o cotă de 18,3% și locul doi pe piață pentru ambele branduri, cu o creștere de 6,3% față de primul trimestru al lui 2019.
AOC este lider de piață, la nivel global, în rândul monitoarelor de gaming în primul trimestru al 2020. Brand-ul a obținut cea mai mare cotă de piață, de 19,5%, depășindu-și concurenții pentru al doilea trimestru consecutiv, potrivit IDC Gaming Tracker Q1 2020.
Segmentul de monitoare cu diagonală mare (27”+) a crescut semnificativ în România, cu 58%
Cota de piață pe acest segment plasează AOC și MMD pe locul trei, cu 13%. În comparație cu primul trimestru al anului 2019, în Q1 2020 vânzările de monitoare AOC și MMD pe acest segment au crescut cu 128,7%.
AOC a înregistrat cea mai mare creștere pe acest segment, de 558% față de anul trecut, iar MMD a crescut vânzările cu 48,3%.
Piața de monitoare a crescut cu 5% și în Europa
În Europa, potrivit celor mai actuale cifre oferite de Context, piața de monitoare a intrat în al cincilea an de creștere consecutivă.
În primul trimestru al anului 2020, piața de monitoare a crescut cu 5%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019. AOC și MMD și-au mărit vânzările cu 12,3%.
Datorită monitoarelor de gaming premiate, seria G1 și G2 și a celor mai noi monitoare premium de gaming AGON 3, AOC a avansat pe prima poziție la categoria monitoare cu rată de refresh mare (100 Hz și mai rapid), cu o cotă de piață de 28,3%, crescând volumul vânzărilor cu 40% față de primul trimestru al anului trecut.