Piața de media din România a atins o valoare netă estimată de 657 milioane de euro la finalul anului 2022, o creștere moderată de 9% față de 2021, arată studiul Media Fact Book.
Acestă evoluție este susținută de Digital, cu o creștere de +9%, de OOH care, pe fondul reactivării vieții sociale, contribuie cu +8%, în timp ce, pentru Radio, așteptările sunt de doar +3%.
Singurul sector pentru care se estimează o scădere (-10%), este Printul. Se observă o consolidare a acestui trend descendent, ca urmare a creșterii costurilor de producție și a schimbării comportamentelor de consum media.
Digitalul își păstrează rolul de locomotivă pentru industria media, atingând o nouă cotă de piață record, de 35% din întreaga piață de media din România, cu un total net estimat de 233 de milioane de euro, la finalul lui 2022.
Principalii factori care au influențat această evoluție sunt creșterea și consolidarea e-commerceului, schimbarea obiceiurilor de consum de media ale românilor și penetrarea internetului la un nou nivel record de 89%.
Trendul descendent al audiențelor TV a continuat și în 2022 cu o scădere de 10%, comparativ cu anul precedent. Cu toate acestea, în 2022, investițiile în publicitatea TV au reprezentat mai mult de jumătate (53%) din piața de media locală.
Un an bun, cu rezultate record în 2022, a înregistrat și piața de OOH, care a crescut cu 23% raportat la 2021, până la valoarea estimată de piață de 37 de milioane de euro.
Piața de Radio a depășit așteptările, generând o creștere de +10% în 2022 versus 2021, atingând o valoare netă estimată de 31,9 milioane de euro.