Retailul modern din București este dominat de câteva centre comerciale mari, situate în diverse zone ale orașului, Băneasa Shopping City fiind mall-ul cu cea mai mare densitate de branduri premium și de lux din capitală.
Urmează Calea Victoriei și, într-o măsură mai mică, Calea Dorobanților, alte zone principale din București unde brandurile de lux au ales să își deschidă magazine.
Un alt punct de atracție pentru brandurile de lux a fost, încă de la deschidere, galeria comercială Grand Avenue, situată la parterul hotelului de 5 stele JW Marriott Bucharest Grand Hotel.
Totuși, fluctuațiile mari ale companiilor din aceste locații sugerează că piața nu este încă matură, iar numărul de branduri prezente este insuficient pentru a crea o sinergie așa cum s-a format în zonele centrale pietonale din marile capitale europene, arată raportul „Luxury Retail Brands in CEE” al Colliers.
Majoritatea brandurilor de lux, precum Dior, Armani, Dolce & Gabbana și Burberry, sunt prezente prin francize sau în magazine multi-brand, Louis Vuitton fiind unul dintre puținele nume mari cu un magazin monobrand.
București este unul dintre orașele cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană în ultimele două decenii. În 2021, PIB-ul pe cap de locuitor ajustat la puterea de cumpărare a depășit 170% din media UE.
Unul dintre motoarele performanței economice a Bucureștiului este faptul că găzduiește peste 100.000 de profesioniști IT și o comunitate start-up efervescentă, ceea ce a condus la crearea unei clase tot mai numeroase de persoane cu venituri ridicate.
Praga, capitala brandurilor de lux
Raportul Colliers analizează 179 de branduri prezente în regiunea noastră, împărțite în categoriile de lux suprem și aspirațional, lux accesibil și branduri premium.
Cea mai mare pondere a acestor branduri se regăsește pe piața cehă, unde sunt prezente fie direct prin magazine proprii, fie prin parteneriate de franciză, urmată de piața poloneză.
În România, mărcile exclusiviste intră pe piață predominant prin magazine multi-brand, în timp ce în Cehia, majoritatea sunt prezente printr-un magazin propriu.
Cehia se remarcă drept cea mai matură piață pentru brandurile de lux din regiunea CEE, având o infrastructură de retail bine dezvoltată, iar Praga a devenit un adevărat hub pentru modă de înaltă calitate și bunuri de lux.
CITEȘTE ȘI: Armani Exchange a deschis prima unitate din țară în Băneasa Shopping
MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESS| ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |