Piața de investiții imobiliare a ajuns la 309 milioane euro în primul semestru

Piața de investiții imobiliare din România a ajuns în primul semestru la 309 milioane euro, cu aproape 22% mai mică față de perioada similară a anului trecut, arată datele JLL.

Comparativ cu anul trecut, numărul tranzacțiilor a crescut, în timp ce valoara medie a unei tranzacții a scăzut la 21 milioane de euro.

București a continuat să fie destinația preferată a investitorilor, cumulând 69% din volumul total tranzacționat în primul semestru, urmat de Timișoara, Iași și Oradea.

Cea mai mare tranzacție înregistrată în prima jumătate a anului a fost vânzarea clădirilor Skanska Campus 6.2 & 6.3 din București.

Cele două clădiri interconetate, au o suprafață totală de 38.000 mp și au fost achiziționate de compania austriacă S-Immo pentru aproximativ 97 milioane euro.

O altă tranzacție notabilă pe piața de birouri din România a fost vânzarea primei faze a proiectului The Light București către Uniqa RE.

Urmează achiziția Bucharest Financial Plaza, din centrul capitalei, de către Immofinanz de la BCR.

Volumul tranzacțiilor cu birouri a totalizat 197 milioane de euro în primul semestru al anului.

Piața industrială și logistică rămâne la fel de activă

Pe piața industrială și logistică, vânzarea către CTP a portofoliului Catalyst, constând în patru proprietăți din Timișoara, Arad și Caransebeș, a reprezentat cea mai mare tranzacție.

Alte trazacții majore au fost preluarea parcurilor Industrial Park West Arad și Industrial Park West Oradea de către Globalworth de la Globalvision.

Urmează vânzarea depozitului H.Essers din Oradea către Connectronics și achiziția Solo Logistic Park din Iași de către fondul suedez de investiții, Oresa.

Pe piața de retail, singura tranzacție semnificativă este vânzarea unui portofoliu de proiecte de tip big box în câteva orașe din țară, cumpărate de Praktiker și Lidl de la Portico Invesment.

Capitalul local a reprezentat aproape 10% din totalul investițiilor, în timp ce investitorii străini au fost implicați în restul volumului, cei din Austria fiind cei mai activi.

- publicitate -

trebuie să citești