- Volumul pieței berii a înregistrat o creștere de 0.5% în 2020, ajungând la 16,75 milioane hl;
- În contextul Covid-19, românii au preferat ambalajele de unică folosință: sticlă nereturnabilă, plastic sau doză;
- Ponderea sectorului HoReCa în vânzările de bere a scăzut la 8% în 2020, de la 15% anul anterior;
- Mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cu 6%, în timp ce specialitățile de bere au scăzut cu 28%.
Raportul Berarii României arată și că, anul trecut, membrii asociației au contribuit la bugetul statului cu 289 milioane euro.
Nivelul contribuției cumulate din partea membrilor asociației în ultimii 17 ani a depășit 4,17 miliarde euro.
Și în 2020, investițiile berarilor au fost semnificative, ridicându-se la 72,8 milioane euro. Investițiile cumulate ale membrilor Berarii României în cei 17 ani de la înființarea asociației au atins 1,7 miliarde euro.
Industria berii asigură la nivelul întregii țări, direct și indirect, un număr de aproape 61.000 locuri de muncă.
Mai mult, producția locală acoperă aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar 50% din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura României.
Numărulul producătorilor de bere a crescut la 86 în 2020, față de 68 în 2019.
Pe parcursul anului 2020, importurile au cunoscut o creștere de 0,15 milioane hl, atingând un total de 0,65 milioane hl.
Exporturile au crescut și ele ușor, cu 0,04 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,53 milioane hl.
Preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje
După o creștere constantă de peste 5% între 2015 și 2019, sticla a scăzut anul trecut față de 2019 cu 2,6%.
A crescut în schimb preferința pentru ambalajele de unică folosință.
Astfel, sticla nereturnabilă a înregistrat o creștere de 58% față de 2019, iar ambalajul tip PET un avans de 2,2%.
Berea ambalată la doză a crescut anul trecut cu 1,7%, păstrând tendința de creștere a ultimilor ani.
Berea la draft a scăzut cel mai mult, datorită închiderii parțiale sau totale a sectorului ospitalității pe parcursul ultimului an, de la 3,4% în 2019 la 2% anul trecut.
Ponderea pe fiecare tip de ambalaj a fost următoarea – sticlă: 27,4%, doză: 23,9%, butoi: 2%, PET: 46,7%.
Ce bere preferă românii
Berea lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93,8%, în ușoară creștere față de anul anterior.
Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 3,2% din piață, iar categoria specialități, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc. 1,6% din piață.
Berea fără alcool a deținut o pondere de 1,4%.
Tendința de creștere înregistrată în ultimii ani de mixurile de bere și berile aromatizate s-a menținut, chiar dacă 2020 a adus un avans de doar 6% pentru acest segment, în timp ce specialitățile de bere au scăzut cu 28%.