Piaţa auto a înregistrat o scădere de 32,3% în primele nouă luni ale anului, cu excepția vânzărilor de autoturisme „verzi” care au înregistrat o creștere a vânzărilor de 8,6%.
Interesant este că în septembrie s-a înregistrat o creştere semnificativă a înmatriculărilor de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse şi autobuze), comparativ cu luna similară a anului trecut (+72,8%).
Dacia, cu 26.149 de unităţi (-29,6% faţă de 2019, cotă de piaţă 31,3%), conduce topul celor mai bine vândute mașini.
Pe locurile următoare se clasează Skoda – cu 6.615 de unităţi (-31,1% şi o cotă 7,9%), Volkswagen – cu 6.569 de unităţi (-20,7% şi o cotă 7,9%), Renault – cu 6.299 de unităţi (-39,8% şi o cotă 7,5%) şi Hyundai – cu 5.119 de unităţi (-14,5%, cotă de piaţă 6,1%).
În ceea ce privește modelele, Dacia Logan, cu 12.133 de unităţi înmatriculate, este pe primul loc, dar în scădere cu 39,8%, comparativ cu cifrele de anul trecut, fiind urmată de Dacia Sandero (6.475 unităţi, -0,6%), Dacia Duster (6.019 unităţi, -26,9%), Renault Clio (2.747 unităţi, -37,1%) şi Skoda Octavia (2.241 unităţi, -40,3%).
La capitolul autoturismelor electrice 100%, hibride plug-in şi hibride, după primele nouă luni ale anului, se înregistrează un volum în creştere de 8,6%, comparativ cu perioada similară din 2019.
Pe subcategorii, vânzările de autoturisme full electrice au crescut 40,8%, în timp ce maşinile hibride plug-in înregistrează un salt de 141,3%.
Cele mai multe achiziţii de autoturisme sunt realizate de către persoanele juridice, care acoperă 55% din total, restul de 45% revenindu-le persoanelor fizice.