În primul trimestru din acest an, vânzările auto europene au scăzut cu 25,5%, față de perioada pre pandemică (2019), arată o analiză PwC.
În pofida scăderii generale a pieței auto, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primele trei luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2020.
Astfel, în Europa au fost vândute 892.000 de vehicule electrice și hibride în primul trimestru, dublu față de aceeași perioadă din 2020.
Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în cazul vehiculelor hibride care s-au dublat, urmate de cele electrice cu baterie (BEV), + 59%, și cele plug-in hibrid (PHEV) +160%.
Primele cinci piețe din Europa (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie) au înregistrat cea mai rapidă creștere, de 111,4%. Cota totală de piață a vehiculelor electrice pe aceste piețe se situează la 34,6%.
În timp ce vânzările auto din Europa au fost afectate puternic de restricțiile impuse de guverne, în China sau America vânzările s-au redus doar cu 3,2% și, respectiv, 2,9%.
La nivel global, estimările arată o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto, luând în calcul restricțiile care încă se mențin în unele state.
Totuși, în cazul în care un nou val de îmbolnăviri va întrerupe din nou producția auto, PwC prognozează că avansul va fi de numai 3,7%.
Scenariul cel mai optimist ia în calcul o creștere a pieței auto globale de 18% dacă vor fi relaxate restricțiile, iar consumatorii vor începe să cumpere mașini noi.