Peste jumătate dintre apelurile efectuate la 112, anul trecut, au reprezentat urgenţe pentru care a fost necesară intervenţia agenţiilor specializate.
Este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004.
Operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai puţine cu 1.067.286 faţă de anul precedent.
Apelurile de urgenţă au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepţionate.
Diferenţa de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informaţii despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse şi un mic procent de apeluri injurioase.
Apelurile recepţionate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către Ambulanţă 53%, Poliţie 22,99%, ISU-SMURD 19,32%, Jandarmerie 4,1%, alte agenţii 0,59%.
Cele mai multe apeluri au fost primite în jurul orei 24:00, iar cele mai puţine în jurul orei 03:00.
În data de 2 noiembrie 2020, operatorii au preluat cel mai mare număr de apeluri – 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgenţe (21.561 de apeluri).
În perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgenţă 112 s-au primit 458.370 de apeluri pe problematica noului coronavirus.