Aproape 6 din 10 români plătesc prin mijloace digitale datorită ușurinței în utilizare și confortului, arată o analiză eService.
Studiul spune că 51% dintre consumatorii români au tendința de a-și achita cumpărăturile cu cardul.
Atunci când aleg numerarul, motivul principal este indisponibilitatea plăților digitale la anumite magazine sau la furnizori de servicii.
Este de remarcat faptul că plățile digitale domină ca metodă de plată preferată de români pentru cumpărăturile online.
Mai mult, jumătate dintre respondenți au plătit pentru ultima lor achiziție din magazin cu un card sau folosind un telefon, un smartwatch sau un alt dispozitiv.
La o întrebare similară despre ultima lor achiziție online, doar 14% dintre respondenți au răspuns că au plătit ramburs.
Rezultatele studiului arată că magazinele care oferă metode de plată digitale sunt clar percepute într-un mod pozitiv de către consumatorii români.
Astfel, 77% dintre respondenți consideră că acestea sunt moderne și 72% dintre ei cred că sunt centrate pe client.
Când respondenților din România li s-a cerut să-și amintească ultima dată când au vrut să plătească cu cardul, dar nu au putut, 16% dintre aceștia au spus că nu au găsit o astfel de opțiune în magazin și 29% au spus că terminalul POS era defect.
Conform rezultatelor sondajului, plățile digitale nu sunt disponibile în principal în piețele tradiționale (48%), pentru plata lucrărilor de construcții sau reparații la domiciliu (39%).
Urmează coaforul, frizeria, salonul de cosmetică și călătoriile cu taxiul (31%).