Peste 60% dintre antreprenori spun că sunt afectați de războiul din Ucraina

Peste 60% dintre antreprenorii din comunitatea NextUp afirmă că afacerea lor este afectată direct sau indirect de războiul din Ucraina.

Această situație a generat creșterea prețurilor și a costurilor sau a blocat colaborarea cu furnizori externi.

În acest context, peste 80% dintre antreprenori spun că devin mult mai precauți și iau decizii mai calculate în business.

Mai mult, aceștia plănuiesc să automatizeze mai multe procese în activitate pentru a reduce cheltuielile cu până la 50%.

Interesant este că 48% dintre antreprenori spun că momentan preferă să aștepte pentru a lua decizii de afaceri cu miză pe termen lung, cum ar fi deschiderea de noi puncte de lucru.

30% dintre respondenți afirmă că simt anxietate și incertitudine privind evoluția afacerii, iar 22% sunt optimiști și cred că orice schimbare negativă poate deveni o oportunitate.

Doar 17% dintre antreprenori își continuă activitatea și planurile de business ca până acum

Întrebați în ce măsură criza din Ucraina le modifică planurile de business, 44% dintre antreprenorii români spun că iau decizii cu precauție și se adaptează contextului actual.

Totodată, 39% dintre respondenți afirmă că ajustează bugetul de cheltuieli, fac investiții controlate și iau decizii pe termen scurt-mediu până când conflictul va înceta

Doar 17% își continuă activitatea și planurile de business la fel ca până acum.

În ceea ce privește abordarea business-ului în situații de criză, 54% dintre antreprenorii români pun rațiunea înaintea emoțiilor.

42% dintre aceștia susțin că devin mai precauți, iau decizii calculate în anumite privințe și se bazează pe instinct în alte situații.

Doar 4% din antreprenori afirmă că se bazează strict pe instinct și că acesta funcționează întotdeauna indiferent de context.

Ce ar face antreprenorii români într-o situație de criză?

În eventualitatea unei noi crize economice 55% dintre antreprenorii români ar căuta noi metode de a economisi resurse financiare.

33% dintre respondenți afirmă că și-ar restrânge activitatea și ar reduce bugetul de marketing și numărul de angajați, în timp ce 12% ar încerca să găsească noi surse de investiții.

CITEȘTE ȘI: Serviciile de poștă și curierat, marii câștigători ai crizei pandemice

- publicitate -