Peste 6 din 10 europeni declară că au vândut bunuri second-hand în ultimul an, cifră care urcă la 8 din 10 (77%) în rândul persoanelor sub 35 de ani.
Câștigul mediu lunar din aceste practici se ridică la 77 euro, arată datele obținute în urma studiului pan-european „L’Observatoire Cetelem de la Consommation”.
27% dintre români declară că achiziționează în mod regulat produse second-hand (cel puțin o dată pe lună), cu două puncte procentuale peste media europeană.
Astfel, veniturile suplimentare pe care le obțin din aceste tranzacții sunt chiar mai mari decât media europeană și ajung până la 83 euro.
Maghiarii, cehii și slovacii câștigă mai puțin de 40 euro venituri suplimentare, dar suma este aproape triplă în Germania și, mai ales, în Marea Britanie, unde vânzătorii câștigă în medie 115 euro.
Europenii se declară la fel de deschiși să cumpere bunuri second-hand de la un comerciant sau magazin, precum și de la o platformă cu anunțuri private (41% și 39%).
Prima variantă este preferată mai ales de români, bulgari și britanici, în timp ce germanii și austriecii o preferă pe cea de-a doua.
Europenii sunt gata să plătească un preț suplimentar pentru produse durabile
7 din 10 europeni spun că sunt dispuși să plătească mai mult pentru produsele care sunt etichetate în acest fel, cu românii, bulgarii și maghiarii clar în favoarea acestui lucru (84%, 83% și 80%),.
La polul opus, francezii și belgienii sunt puțin mai reticenți (61% și 63%).
Din perspectivă generațională, 8 din 10 tineri sub 35 de ani spun că sunt dispuși să plătească un preț mai mare pentru produsele pe care se vor putea baza mai mult timp.