Patru lucruri pe care trebuie să le știi, ca manager, despre generația Z

Generația Z este diferită de generațiile anterioare, atât în ceea ce privește stilul de viață ales, cât și preferințele și nevoile profesionale pe care le are. De aceea, pentru manageri, înțelegerea specificului acestei generații este esențială pentru crearea unui mediu de lucru motivant și productiv. Descoperă în cele ce urmează cele mai importante 4 lucruri pe care trebuie să le știi despre generația Z.

O mare parte din angajații generației Z preferă munca de la birou

Contrar percepției comune conform căreia membrii acestei generații ar prefera lucrul de la distanță, o parte semnificativă a tinerilor din generația Z caută, de fapt, oportunități de muncă într-un mediu de birou tradițional. Conform unui studiu inițiat de Genesis Property, compania fondată de Liviu Tudor, aproape 70% dintre tinerii care fac parte din generația Z susțin că au nevoie să lucreze cel puțin 3 zile pe săptămână de la birou pentru a fi productivi.

La baza acestei preferințe în rândul angajaților din generația Z se află nevoia de interacțiune umană cu colegii, accesul la o tehnologie modernă și crearea unui echilibru între viața profesională și cea personală. De asemenea, pentru mulți membri ai generației Z, mediul de birou oferă oportunități de mentorat și dezvoltare profesională, precum și un cadru stabil pentru stabilirea unei rutine de lucru și pentru menținerea unei vieți echilibrate.

Preferă soluțiile și strategiile sustenabile

Pe lângă dorința de a lucra cu tehnologii moderne care să le îmbunătățească modul de lucru, generația Z manifestă un interes crescut și pentru mediu și sustenabilitate. Acest interes vine ca urmare a dezvoltării generației Z într-o perioadă în care consecințele schimbărilor climatice sunt din ce în ce mai evidente.

Chiar dacă majoritatea tinerilor din generația Z se implică în acțiuni sustenabile pe cont propriu, aceștia nu sunt indiferenți nici când vine vorba despre cum tratează companiile acest aspect. Ei preferă companii care promovează sustenabilitatea și care investesc în practici eco-friendly și în reducerea impactului negativ al activității lor asupra mediului înconjurător.

Astfel, prin adoptarea unor soluții și strategii sustenabile, tu, ca manager, nu doar că răspunzi preferințelor generației Z, ci contribui și la construirea unui viitor mai bun și mai durabil pentru toți. Promovarea practicilor ecologice, reducerea deșeurilor și a consumului de resurse sunt doar câteva dintre soluțiile pe care le poți implementa.

Au nevoie de echilibru între viața personală și cea profesională

Preocuparea pentru mediu nu este singura prioritate pentru angajații din generația Z. Angajații din această generație pun mare accent și pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională. De aceea, ei caută companii care promovează și încurajează respectarea acestei nevoi a lor prin flexibilitate în programul de lucru, posibilități de lucru de la distanță și alte politici, cum ar fi acordarea unor zile libere suplimentare, care să faciliteze soluționarea nevoilor personale.

Așadar, ca manager, este bine să fii conștient și de această nevoie a generației Z și să creezi un mediu de lucru care să încurajeze un echilibru între viața personală și profesională. Astfel, poți contribui la creșterea satisfacției și motivației angajaților tăi pe termen lung.

Preferă companiile care le oferă oportunități de creștere

Accesul facil la informații le-a creat tinerilor din generația Z și o dorință puternică de dezvoltare personală și profesională. În timp ce pe parte personală, aceștia adoptă multiple hobbyuri și optează pentru consiliere psihologică, pe parte profesională, angajații din generația Z caută companii care le oferă oportunități de creștere.

Pe lângă posibilități de avansare în carieră, aceștia își doresc de la angajatori și programe de formare și training, mentorat și coaching. Așadar, ca manager, este bine să îți asumi un angajament ferm față de îndeplinirea acestor nevoi, dacă îți dorești o echipă solidă și pe termen lung.

Așadar, pentru ca businessul tău să rămână relevant și competitiv pe piața muncii, ține cont de informațiile din acest articol. Pune în aplicare soluțiile care se potrivesc cel mai bine cu obiectivele tale și bucură-te de o echipă stabilă și mulțumită pe termen lung.

- Publicitate -

Fabrica Nokian Tyres Oradea a fost inaugurată. Investiție de peste 650 milioane euro

Nokian Tyres a deschis fabrica de anvelope pentru autoturisme din Oradea. Aceasta funcționează fără a utiliza energie din combustibili...

PragmaGO intră pe piața din România prin achiziționarea a 89% din Omnicredit

PragmaGO a început expansiunea internațională pe piața din România prin achiziția a 89% din acțiunile Omnicredit de la compania...