Interesul pentru sport s-a tradus printr-o creștere semnificativă a cheltuielilor de consum în acest sector care au crescut cu 37% în 2022 față de 2021, arată un sondaj Mastercard Economics Institut.
Mai mult, în ultimele 12 luni, peste șase din zece europeni (61%) au declarat că tehnologia a fost un factor important în modul în care s-au bucurat de evenimentele sportive.
Importanța tehnologiei în sport pare să crească și mai mult în 2023 pentru că mai mult de jumătate (56%) dintre fani consideră că tehnologia deține cheia unui viitor mai incluziv și mai profitabil pentru sport.
Peste un sfert dintre fanii europeni ai sportului au experimentat deja sportul prin intermedieul VR, iar jumătate dintre respondenți speră să facă acest lucru în anul următor.
VR-ul pare, de asemenea, că va constitui o parte esențială din stadionul viitorului, 21% dintre fani sperând să experimenteze o tehnologie imersivă care să redea ce simte un sportiv în ziua meciului.
Pe de altă parte, peste jumătate (54%) dintre europeni au participat la evenimente live în 2022 – o creștere de 12% față de 2021 – fotbalul, baschetul, tenisul, voleiul și ciclismul fiind cele mai populare.
Revenirea pe stadioane și în locații a avut un impact pozitiv semnificativ asupra satisfacției fanilor, șase din zece spunând că experiența lor de a participa la evenimente în 2022 a fost mai bună decât în 2021.
Crește interesul și pentru practicarea sportului
Peste jumătate (54%) dintre europeni au făcut mai multe exerciții fizice în 2022 decât în 2021 – o creștere de 10% față de aceeași măsurătoare de anul trecut.
Mai mult, și jocurile video au prosperat anul trecut, 52% dintre europeni utilizând un controler în ultimele 12 luni.
Anul 2022 a marcat, de asemenea, o revenire în masă în sălile de sport și în centrele de agrement, iar peste patru din zece persoane (43%) au fost mai dispuse să plătească un abonament pentru a face exerciții fizice.
Acest lucru înseamnă că numărul persoanelor care preferă să se antreneze în medii cu acces liber a scăzut cu 21% față de datele din 2021.
Europenii au continuat să investească în condiția lor fizică, vânzările de articole sportive, precum crosele de golf, mingile de tenis și bicicletele, crescând cu 15% în 2022 față de 2021.