Pandemia schimbă radical obiceiurile de consum de Black Friday

A zecea ediție a Black Friday a debutat deja în unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 13 noiembrie, ziua în care cei mai mulți jucători vor organiza campanii speciale de reduceri de prețuri.

Potrivit estimărilor companiei de consultanță Frames, după un an 2019 în care Black Friday a depășit borna de 300 milioane de euro încasări (la nivelul întregii luni noiembrie 2019/online&offline), în acest an se estimează vânzări în scădere cu cel puțin 20%.

Scăderea vânzărilor de Black Friday va fi influențată și de sentimentul de incertitudine, de nesiguranță privind viitorul.

Potrivit estimărilor companiei, vânzările totale de Black Friday se vor situa la nivelul de aprox. 240 milioane de euro, cu aproape 10 milione de euro sub rezultatul de vânzări din 2018 (250 mil.euro) 

Dacă în 2019, valoarea medie a coșului de cumpărături, în online, a fost de 484 de lei, experții estimează că în acest an aceasta va coborî sub nivelul de 450 de lei.

2019 a adus cel mai spectaculos eveniment de Black Friday din România. eMAG, unul dintre actorii principali din această campanie a raportat un record de peste 10,8 de milioane de vizite și produse comandate în valoare de peste 499 de milioane de lei (100 mil.euro).

Rezultate spectaculoase au înregistrat, printre altele, și FashionDays, Altex/Media Galaxy și Flanco.

Numai prin intermediul platformei de plăți PayU, vânzările doar din weekendul reducerilor au depășit 245 milioane de lei, valoare aferentă unui număr record de tranzacții (499.632), în creștere cu 33% față de 2018.

Cele mai vândute produse au fost din zona fashion, bijuterii și accesorii; laptop-uri, telefoane și tablete; cosmetice și produse de îngrijire personală; electrocasnice și climatizare; televizoare, produse foto & audio-video; produse pentru casă, bricolaj & petshop; cărți, cadouri și produse de birotică; PC, accesorii periferice și produse software; Produse pentru copii și bebeluși și servicii turistice.

Cumpărăturile online cresc puternic

Restricțiile de circulație, închiderea magazinelor, teama legată de potențialul de infectare au contribuit puternic, în acest an, la scăderea traficului din magazinele obișnuite.

Tot mai mulți români s-au îndreptat spre shoppingul online, astfel că Black Friday-ul 2020 va fi, în esență, un eveniment focusat pe ofertele online.

Conform unei cercetării de piață realizată de iSense Solutions pentru GPeC, numărul cumpărătorilor online a crescut cu 8% în 2020 față de 2019, iar numărul persoanelor care plătesc online cu cardul a crescut cu 14% în acest an față de 2019.

Estimările Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO) arată că sectorul de e-commerce din România va atinge în acest an o cifră de afaceri de 5,5 miliarde euro, în creștere cu 30% față de anul precedent.

În plus, românii sunt mult mai atenți la calitatea produselor, la serviciile de livrare și de garanție și nu mai pun prețul pe primul loc în decizia de cumpărare.

2019 a fost primul an în care, potrivit datelor 2Performant, comenzile de Black Friday de pe telefonul mobil le-au depășit pe cele de pe desktop (63.9%), iar procentul din valoarea totală a comenzilor a  trecut de 55.7%.

- Publicitate -

Marea majoritate a românilor consumă carne de pui cel puțin o dată pe lună

Peste 80% dintre români consumă carne de pui cel puțin o dată pe lună, consolidându-i poziția ca aliment de...

3 din 4 români ar vrea să-și renoveze locuința în 2025. Buget mediu de 9.000 de lei

Renovarea locuinței este o prioritate pentru mulți dintre români în acest an, arată un studiu Raiffeisen Bank. 3 din...