Pandemia a pus „on hold” planurile de achiziție a unui autovehicul nou

Pandemia de COVID-19 a schimbat parțial comportamentul consumatorilor din piața auto, reiese din studiul Deloitte 2021 Global Automotive Consumer Study.

O parte dintre aceștia și-au amânat planurile de a achiziționa un autovehicul nou, iar interesul pentru motoarele cu sisteme alternative de propulsie înregistrează un regres.

Cei mai mulți consumatori care și-au amânat intenția de cumpărare provin din țările asiatice (India – 38%, Coreea – 32% și China – 29%).

În Europa, Italia înregistrează cel mai mare procent al celor care au amânat cumpărarea unei mașini noi din cauza pandemiei (32%), urmată de Spania (29%), Marea Britanie (20%) și Franța (17%).

Din rândul celor care s-au răzgândit în privința tipului de autovehicul pe care vor să îl cumpere, mulți s-au reorientat către o mașină mai ieftină.

Aceasta este situația în Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) și India (65%).

A scăzut interesul europenilor pentru mașinile electrice sau hibride

În ceea ce privește tipul de motor preferat, în Italia procentul celor interesați de mașini electrice sau hibride a urcat de la 58% la 61%.

Italia se afla și anul trecut pe primul loc în Europa în privința interesului pentru automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie (electrice sau hibride).

Spania înregistrează o situație similară (62% preferă sistemele alternative, iar 34% pe cele clasice).

În schimb, în Germania, interesul pentru mașinile nepoluante a scăzut de la 51% în 2020 la 41% în 2021.

Și în alte țări europene, majoritatea consumatorilor înclină acum mai degrabă spre mașinile cu motoare clasice – Belgia (61%), Austria (58%), Marea Britanie (54%).

Autonomia limitată și lipsa infrastructurii de încărcare sunt principalele aspecte care preocupă consumatorii din majoritatea țărilor analizate cu privire la mașinile electrice.

Siguranța este pe primul loc când vine vorba de achiziția unei mașini noi

Când iau în calcul cumpărarea unei mașini noi, consumatorii pun siguranța pe primul plan.

Americanii sunt interesați, în principal, de dotarea cu un sistem de alertă pentru punctul „mort” (70%), în timp ce indienii (89%), chinezii (85%) și japonezii (83%) sunt preocupați de sistemul de frânare automată de urgență.

În Europa, belgienii, germanii și austriecii pun pe primul loc dotarea cu un sistem de alertă pentru punctul „mort” (71%, 65%, respectiv 66%).

Spaniolii, italienii și francezii sunt interesați cel mai mult de sistemul de frânare automată de urgență (84%, 83%, respectiv 76%).

- publicitate -

trebuie să citești