Pandemia a dus la digitalizarea recrutării de noi angajați

Digitalizarea proceselor de HR s-a accentuat tot mai mult în companiile din România, în ultimul an, arată o analiză Alten.

Pandemia a determinat companiile să-și reconfigureze procesele de HR, de la operațiunile administrative la activitățile de recrutare și modul de lucru.

Cele mai multe companii s-au concentrat îndeosebi pe reținerea angajaților, dar și pe recrutarea de noi specialiști. Mai mult, s-au axat 100% pe interacțiunile online cu candidații.

Cum recrutează, astăzi, companiile din IT&C

Recrutorii au fost și mai activi, în ultimul an, în recrutarea online a candidaților, atât prin intermediul site-urilor companiilor, cât și cu ajutorul platformelor social media (LinkedIn și Facebook) sau a celor de recrutare.

Procesele de selecție se derulează la distanță, interviurile clasice fiind înlocuite cu discuțiile telefonice ori cu întâlnirile online video dintre candidați și recrutori.

Totodată, la ora actuală, și testarea candidaților are loc tot online, prin intermediul aplicațiilor și platformelor de HR.

Angajatorii au început să renunțe la formatul clasic de CV și să caute tot mai des CV-uri cât mai simple, concise și atractive din punct de vedere grafic, cu informații actualizate si obiective.

Posibilitatea de a lucra de oriunde a deschis un nou orizont pentru angajatori, și anume, aceea de a recruta specialiști care nu locuiesc în orașele în care companiile dețin birouri.

Potrivit Alten, numărul candidaţilor care aplică, astăzi, la un job în IT a crescut cu aproximativ 30% faţă de perioada de dinainte de pandemie, în funcţie de rolul disponibil.

Acest lucru se datorează și întoarcerii unui număr mare de români din străinătate, dar și fluctuației de personal.

În 2021, principalele tendințe din piața muncii vor rămâne digitalizarea și automatizarea, atât în procesul de recrutare, cât și în activitatea angajaților.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

1 din 2 români postează cel puțin o dată pe săptămână pe social media

8 din 10 români din mediul urban utilizează zilnic diferite platforme de social media. Mai mult, 18% dintre aceștia postează zilnic pe...

Generația TikTok! Adolescenții petrec zilnic în jur de două ore jumătate pe platforma chinezească

Peste 84% dintre adolescenții cu vârste între 14 și 19 ani care au cont de TikTok accesează platforma zilnic,...