Pandemia a afectat grav situația materială a multor familii din mediul rural

Pandemia a afectat grav situația materială a familiilor care trăiesc în comunitățile vulnerabile din mediul rural, arată o analiză World Vision.

Peste 37% dintre părinţii din comunitățile vulnerabile din mediul rural nu au reușit să cumpere alimente sau au cumpărat doar o parte din cele necesare, de la începutul pandemiei.

Mai mult, 41% au fost nevoiţi să adopte strategii de reducere a cheltuielilor familiale.

Una dintre principalele cauze este că foarte mulți dintre părinţii din mediul rural (27%) au rămas fără locuri de muncă şi, implicit, fără venituri în timpul pandemiei.

60% dintre părinți nu au lucrat în perioada pandemiei, iar 19% și-au văzut veniturile diminuate ca urmare a concedierii, a șomajului tehnic și a imposibilității de a lucra cu ziua.

Aproape unu din zece copiii de la țară adoarme flămând

Chiar și înainte de 2020, potrivit datelor World Vision, în peste 11% dintre gospodăriile de la țară copiii mâncau numai două mese pe zi.

La nivelul întregului rural, proporția acestora a crescut de la 5% în 2016 la 9% în 2018, ajungând la 11% în 2020.

Această pondere urcă la 30% în cazul familiilor celor mai nevoiașe.

Circa trei sferturi dintre familiile din mediul rural cumpără alimente mai ieftine, mai puține sau amândouă la un loc.

În 2016, 66% dintre familii limitau cantitățile de alimente achiziționate, iar în 2019, ponderea lor urca la 74%.

Aproape jumătate (46%) dintre familiile de la țară cumpără alimente pe datorie sau pe credit.

Copiii din mediul rural au pierdut și în cazul școlii online

Peste 40% dintre elevii din mediile cele mai defavorizate nu au făcut deloc școală online și au pierdut până în prezent circa 24 de săptămâni de școală – aproape două treimi de semestru.

Un sfert dintre ei nu primesc niciun fel de ajutor atunci când au dificultăți, pentru că nu au în preajmă pe nimeni care să știe sau să aibă timp de ei.

În România, aproape un milion de copii învață la sat.

- Publicitate -

Fabrica Nokian Tyres Oradea a fost inaugurată. Investiție de peste 650 milioane euro

Nokian Tyres a deschis fabrica de anvelope pentru autoturisme din Oradea. Aceasta funcționează fără a utiliza energie din combustibili...

PragmaGO intră pe piața din România prin achiziționarea a 89% din Omnicredit

PragmaGO a început expansiunea internațională pe piața din România prin achiziția a 89% din acțiunile Omnicredit de la compania...