Directorii financiari din companii mari sau mici, active în domeniul public și privat, își exprimă îngrijorarea privind efectele Covid-19 asupra personalului, productivității și a fluxului de numerar, potrivit unui studiu realizat de ACCA – Association of Chartered Certified Accountants pe un eșantion de 10.000 de profesioniști.
„Peste noapte, piața muncii s-a schimbat. Pe termen scurt, liderii se vor confrunta cu un mediu de lucru dificil, o productivitate și un nivel de implicare al angajaților scăzut, la acestea adăugându-se elemente ca scăderea drastică a cererii, problemele în relația cu furnizorii, mobilitatea scăzută, întârzieri în lansarea unor produse sau servicii, stoparea unor investiții și așa mai departe”, spune directorul Jamie Lyon, Director Business Management, Cercetări Profesioniste – ACCA.
„Toate aceste aspecte sunt interconectate și afectează stabilitatea financiară a unei companii. Este încurajator să vedem, însă, în acest context, angajamentul multor organizații de a susține și proteja în primul rând sănătatea și interesele angajaților, clienților și a acționarilor”, încheie Jamie Lyon.
Principalele rezultate ale studiului
- 57% – Productivitatea angajaților este afectată negativ;
- 37% – Probleme cu fluxul de numerar;
- 29% – Clienții au amânat sau redus achizițiile în zone afectate de virus;
- 24% – Clienții au amânat sau redus achizițiile, pe fondul unor probleme ale companiilor în relația cu furnizorii;
- 24% – Au amânat lansarea unor produse sau servicii;
- 21% – Au blocat procesul de angajare;
- Doar 53% dintre organizații și-au putut adapta estimările financiare la situația curentă, având în vedere mediul într-o continuă schimbare și durata stării de urgență impusă de pandemie, toate acestea contribuind la un nivel ridicat de nesiguranță în mediul de business.