Oamenii cred că „influencerii” din social media le oferă o „evadare din realitate”

Relațiile unilaterale, cunoscute ca „relații parasociale”, înfloresc în întreaga lume pe fondul distanțării sociale și al lockdown-urilor naționale Covid-19.

Un studiu Kaspersky constată că 47% dintre utilizatorii de social media cred că influencerii pe care îi urmăresc online le oferă „o evadare din realitate”.

Mai mult de unul din cinci utilizatori (21%) consideră că „ar putea fi prieteni” cu influencerii pe care care îi urmăresc.

Aproximativ același procent (22%) au apelat la trimiterea unor mesaje private unui influencer.

În ciuda naturii acestor relații, în mare măsură virtuale, mai mult de o treime (34%) dintre utilizatorii de social media i-au întâlnit chiar și în viața reală pe unii dintre influenceri.

Peste șapte din zece oameni (71%) spun că învață lucruri noi de la influencerii pe care îi urmăresc în domenii precum sănătatea, hobby-urile, stilul și știrile.

Aproape un sfert (23%) afirmă că sunt „dependenți” de conținutul influencerilor și 10% afirmă chiar că are un sentiment de absență dacă nu interacționează cu influencerii.

Mulți au căutat un contact direct cu influencerii din mediul online, cel mai frecvent prin comentariile la postărilor lor (37%) sau reacționând la postările sau poveștile lor (37%).

Rețelele sociale, vitale pentru majoritatea oamenilor în pandemie

Rețelele sociale au fost importante pentru mulți oameni în timpul pandemiei, aproape șase din zece (59%) spunând că acestea le-au oferit o conexiune vitală.

Valoarea a fost cea mai mare în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani (71%), care se bazează pe social media pentru conectivitate.

Pe de altă parte, o treime dintre oamenii din întreaga lume (33%) spun că au devenit mai puțin toleranți față de oamenii din social media în timpul pandemiei.

- publicitate -

trebuie să citești