Un procent de 83% dintre participanții la studiul Danone consideră că ar putea adăuga în meniul lor și alternative fără carne din motive de sănătate, în timp ce 30% din populație consumă produse pe bază de plante în mod regulat, iar 32% în mod ocazional.
41% dintre români consideră că produsele pe bază de plante sunt benefice pentru sănătate, 20% achiziționează astfel de produse pentru gustul lor, iar 13% iau în calcul mediul înconjurător.
Consumul săptămânal de produse pe bază de plante este mai ridicat în rândul grupei de vârstă 18 și 25 de ani (43% din categoria de vârstă având un consum săptămânal).
Pe de altă parte, 85% dintre consumatorii de carne la nivel național includ produse din carne în mesele lor fie zilnic, fie de câteva ori pe săptămână.
Conform studiului, 20% dintre români se consideră flexitarieni. Pentru ei ermenul de flexitarian este asociat în proporție de 59% cu mâncatul sănătos, iar 12% din același eșantion, cu înlocuirea ocazională a produselor de origine animală, prin sortimente bazate pe plante.