O treime dintre angajații români nu au așteptări optimiste de la 2021

Cel mai recent studiu derulat de eJobs în rândul angajatorilor din România arată că principalele așteptări pe care le au de la 2021 sunt legate de reluarea creșterilor salariale, a recrutărilor, dar și de revenirea la bugetele pe care le aveau înainte de declanșarea pandemiei.

12% cred că, în compania pentru care lucrează, se va permanentiza munca de acasă, în timp ce 9% spun că anul viitor va marca reîntoarcerea angajaților la birou. O treime cred că nu au încă niciun motiv să își creeze așteptări optimiste de la următorul an.

Tot ce s-a întâmplat anul acesta în economie și pe piața muncii va avea ecouri care se vor resimți și în 2021. Cel mai important va consta, arată concluziile studiului, în o creștere a ratei șomajului, urmată de creșterea numărului de candidați care se vor angaja pe poziții sub nivelul lor de pregătire și experiență.

Cei mai căutați candidați ai anului viitor vor fi specialiștii, urmați, la foarte mică distanță, de muncitorii calificați și apoi de tinerii din categoria de vârstă 18-24 de ani.

Muncitorii calificați și managerii continuă ierarhia, iar pe ultimul loc, la distanță semnificativă de toate celelalte categorii, au fost plasați expații.

Deși văd o revenire completă a pieței muncii abia din 2022, specialiștii în resurse umane se așteaptă ca încă din primul trimestru al următorului an să apară primele semnale pozitive, încă cei mai mulți mizează pe cel de-al doilea trimestru pentru efecte mai concrete.

Întrebați care ar fi schimbările apărute în 2020 pe care le-ar vrea dispărute în 2021, respondenții au menționat munca de acasă, conferințele online sau recrutările la distanță.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Auchan aduce conceptul de magazin ATAC Hiper Discount și în București

Rețeaua ATAC Hiper Discount a Auchan va ajunge și în București prin inaugurarea unui magazin pe Șoseaua Chitilei, în...

Românii au comandat anul trecut 365 de burgeri pe oră prin platforma Tazz

În 2024, preparatul preferat al românilor a fost burgerul, care a fost comandat, în medie, de 365 ori pe...