Număr record de cereri pentru negocierile cu băncile la CSALB

Finalul stării de urgență aduce o creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Dacă anul trecut românii trimiteau către Centru, în medie, 41 de cereri de negociere pe săptămână, săptămâna trecută s-au înregistrat 122 de cereri, fiind recordul celor peste patru ani de funcționare a Centrului.

Reacția consumatorilor a venit și după recomandările făcute de cele mai mari bănci comerciale din România, privind avantajele negocierilor în cadrul CSALB.

De la începutul anului și până pe 8 Mai 2020, CSALB a primit 830 de cereri din care s-au format până acum 190 de dosare de conciliere, la care se adaugă 83 de cereri soluționate amiabil, după sesizarea CSALB (aceste cereri nu au mai intrat în procedură de negociere, înțelegerea dintre bancă și consumator s-a realizat direct).

Restul cererilor sunt în faza de analiză sau au fost respinse de către bănci.

În ultimii patru ani, beneficiile obținute de consumatori în urma negocierilor (reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea dobânzilor, scăderea sau ștergerea întregului sold etc) depășesc 2,7 milioane de euro.

- Publicitate -

Apple devine primul brand din lume evaluat la un trilion de dolari

Apple marchează un moment istoric, devenind primul brand din lume de un trilion de dolari, potrivit clasamentului celor mai...

Consumatorii cheltuiesc mai mult pentru servicii de streaming video

Cheltuielile medii lunare ale gospodăriilor cu platformele de streaming video la cerere au crescut cu aproape 30% față de...