Profesorii sunt începători în folosirea calculatorului și a internetului, comparativ cu alte țări din Europa, consideră majoritatea antreprenorilor români, potrivit unui studiu CIEL.
Mai mult, pentru antreprenori, digitalizarea în școlile din România este la nivel minim, la 20% din potențialul maxim.
Astfel, 46% dintre antreprenori cred că nivelul de dotări este minim, lucru vizibil cu ochiul liber, iar 26% cred chiar că nivelul din România este cel mai slab din Europa.
Doar 25,8% dintre respondenți consideră că nivelul de dotare este moderat și că școlile beneficiază de dotări esențiale, dar nu suficiente.
În ceea ce privește dotările școlilor cu infrastructură IT și digitalizare, peste 20% dintre antreprenori consideră că este nevoie deconexiune la internet și calculatoare mai performante în toate scolile de stat.
Aproape 35% dintre antreprenori afirmă că este nevoie de dotări superioare, în afară de cele de bază.
Totodată, peste 34% dintre ei sunt de părere că este nevoie nu doar de educație digitalizată, ci și de dotări fizice avansate în școli.
Alți 10% cred că predarea tradițională ar trebui înlocuită în licee și facultăți cu predarea și învățarea digitale (table, cărți digitale, teme facute online și prezentate digital).
7,1% dintre antreprenori consideră că, forțate de pandemie, școlile din România ar putea atinge un nivel decent de digitalizare relativ curând (acces la internet, calculatoare noi, creare platforme de educare.
În același timp 19,4% din ei cred că asta se va întâmpla în ritm natural în următorii cinci ani. Î
nsă majoritatea antreprenorilor sunt pesimiști în legătură cu acest subiect și cred că acest nivel va fi atins doar când România va fi obligată de UE (36,1%).
Mulți consideră însă că orizontul de timp este incert și nu există interes deoarece se poate și așa (37,4%).