Mersul pe jos (70%) și evitarea risipei de mâncare (57%) se numără printre acțiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generației Z, arată studiul Insights PulseZ.
Totodată, tinerii din România aleg să refolosească și să recicleze ambalajele (55%), dar și să colecteze selectiv gunoiul (30%).
Fetele sunt cele care au comportamente sustenabile mai pronunțate decât băieții.
Astfel, 53% dintre tinerele din România aleg să cumpere haine second hand (vs. 24% dintre băieți), iar 46% refolosesc ambalajele de plastic (vs. 32%).
Similar, tinerii cu vârste cuprinse între 22-24 ani încep să dea dovadă de mai multă responsabilitate privind refolosirea ambalajelor de plastic (44% vs. 39% în total eșantion).
Urmează cumpărarea hainelor second hand (44% vs. 38% în total eșantion) și reducerea consumului de apă (28% vs. 23% în total eșantion).
În același timp, 61% dintre tineri sunt de părere că, în decizia de cumpărare, contează foarte mult ca un brand să fie sustenabil.
Pentru 30% dintre tineri acest aspect este indiferent, iar pentru 3% dintre ei nu contează deloc.