Marea majoritate a românilor petrec zilnic cel puțin o oră pe social media

Peste 60% dintre utilizatorii de social media consumă cel mai des conținut de tip video

Un procent de 93% dintre români petrec cel puțin o oră pe zi pe social media, iar 21% dintre aceștia stau chiar mai mult de 4 ore, arată o analiză Zitec.

Potrivit studiului, Facebook rămâne în continuare cea mai utilizată platformă de social media (86%), urmată de Instagram (69%) și TikTok (61%), aceasta din urmă înregistrând cea mai mare creștere în România.

Twitter a câștigat în ultimele luni tot mai multă notorietate la nivel național. Platforma a înregistrat un procent de 30% atunci când vine vorba despre utilizarea săptămânală, depășind LinkedIn.

Comparativ cu datele înregistrate în anul 2022, LinkedIn se afla pe locul 4 în topul utilizărilor cu 29%, iar Twitter a înregistrat atunci 27%.

Rețelele sociale preferate de români / sursă: Zitec

Studiul a arătat că 68% dintre respondenți urmăresc cel puțin un influencer sau o celebritate în mediul online, iar 43% dintre români au și ales să achiziționeze produse după ce au fost promovate de influenceri.

Pe de altă parte, doar 29% dintre românii care au participat la studiu au spus că reclamele pe care le văd în mediul online sunt în mare parte relevante pentru ei.

MAI MULTE | ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI BUSINESS | ȘTIRI BANI |

57% dintre români spun că au preferat să vadă în ultima perioadă reclame care îi amuză sau îi ajută să se deconecteze, iar cele mai puțin apreciate (de 48% dintre respondenți) sunt cele care par să promoveze o agendă politică.

Dincolo de orice reclamă, pentru 61% dintre români, prețul este cel care face diferența atunci când vine vorba despre brandul de la care aleg să cumpere un produs.

Oamenii preferă în proporție de 83% să cumpere alimente din magazinele fizice, în timp ce pentru articole de îmbrăcăminte procentul scade la 58%. Un procent de 59% dintre români preferă să comande electronicele online.

CITEȘTE ȘI: Instagram și Whatsapp: From Facebook with love

- Publicitate -

Parcul de retail OK Shopping Center Bistrița va fi inagurat în 28 martie

Parcul de retail OK Shopping Center Bistrița, construit de o companie locală, va fi inagurat în 28 martie. Noul...

JYSK deschide două magazine noi la Bistrița și Huși, județul Vaslui

JYSK continuă expansiunea în România și deschide pe 28 martie două magazine noi, la Huși și Bistrița. Compania ajunge...