Mulţumirea apare în principal în rândul părinților (70%) şi în rândul tinerilor profesionişti (61%), după cum arată studiul Reveal Marketing Research.
La polul opus, cei care se declară nemulţumiţi de starea lor de spirit sunt persoanele de peste 55 de ani (13%).
Totuși, mulţumirea legată de sectorul profesional este direct proporţională cu mulţumirea faţă de celelalte aspecte ale vieţii: relaţiile sociale – cu familia, prietenii şi partenerii de viaţă.
Astfel, la sfârșitul anului 2021, 7 din 10 români la nivel naţional se declarau mulţumiţi și foarte mulțumiți de relaţiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener).
Pe de altă parte, doar 5% se declară nemulțumiți de aceste relații.
Persoanele cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani par să fie mai mulţumite de relaţiile cu familia şi prietenii (80%), comparativ cu tinerii cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani (62%).
De asemenea, activitatea profesională și echilibrul dintre viața personală și cea profesională sunt printre principalele motive de mulţumire pentru peste 50% din locuitorii din România.
Părinții se declară foarte mulţumiţi de relaţia de cuplu
În decursul anului 2021 satisfacţia faţă de relaţia cu partenerul/partenera, deşi pozitivă, a avut un nivel mai scăzut pe fondul unei stări de spirit nu tocmai bună a românilor.
Începând cu luna februarie a anului trecut, a înregistrat un nivel constant ridicat, apogeul fiind atins pe final de an cu un procent de 65%.
Cel mai mare grad de satisfacţie faţă de relaţia cu partenerul/partenera se întâlneşte la părinți (72%) și la persoanele cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani, cu un procent de 79%.
Ce aspecte își doresc românii să îmbunătățească pentru noul an?
7 din 10 români își doresc ca 2022 să fie un an mai bun din punct de vedere financiar, dar și să aibă grijă de sănătate.
Sănătatea s-a mutat pe poziția a doua a listei de priorități unde 52% dintre persoanele intervievate declară că au în vedere îmbunătățirea acesteia.
Petrecerea timpului liber (49%), starea fizică (47%) dar și relația de cuplu sunt alte direcții pe care românii vor să se concentreze.