7 din 10 români obișnuiesc să realizeze activități de reparații și amenajare interioară în propria casă, iar principalele locuri vizate sunt bucătăria (55%) și baia (53%), arată un studiu Reveal Marketing.
Observăm o creștere a interesului de a efectua personal lucrări de bricolaj o dată cu înaintarea în vârstă, cei mai puțin interesați fiind tinerii cu vârste între 18-24 ani (54%), iar cei mai implicați fiind persoanele între 45-55 ani (80%).
Cei mai mulți dintre români au desășurat astfel de activități în bucătărie (55%) sau în baie (53%). Reparațiile sau amenajările în curte (39%) sunt următoarele în topul preferințelor.
Reparațiile și amenajările în hol (34%), în living (31%) sau pe terasă/ balcon (30%) au fost menționate în mai mică măsură de către români.
Românii iau informații despre bricolaj de pe internet
În topul preferințelor celor care obișnuiesc să se ocupe singuri de amenajarea și renovarea casei regăsim videoclipurile de pe YouTube (45%), site-urile magazinelor de bricolaj (40%) și sfaturile din partea prietenilor (40%).
Urmează sfaturile părinților/ familiei (33%), în special în cazul tinerilor între 18-24 ani (48%), căutările pe Google (34%), solicitarea de informații direct din magazin, de la vânzător (30%) sau rețelele de socializare (27%).
Totuși, modalitatea de achiziție a produselor necesare pentru realizarea reparațiilor și amenajărilor dorite, rămâne pentru 90% dintre români magazinul fizic.