Majoritatea multinaționalelor estimează scăderea cu 25% a veniturilor

Aproximativ 75% dintre respondenți estimează că veniturile totale ale companiilor pe care le reprezintă vor scădea cu mai puțin de 25% în 2020, comparativ cu anul 2019, ca efect al crizei sanitare.

Rezultatele au fost publicate în urma sondajului „Transfer Pricing Challenges during and post Covid-19”, realizat de PwC România în perioada aprilie-mai.

În același timp, aproape jumătate dintre entitățile din România ale grupurilor multinaționale estimează scăderea marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate, iar 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli generate de criza COVID-19 nu vor fi rambursate de grup.

În ceea ce privește lichiditatea, majoritatea respondenților au arătat că au avut suficient numerar pentru a-și susține activitatea, iar în eventualitatea unor probleme majore, 60% au indicat renegocierea condițiilor de plată, fără a contracta noi finanțări.

Doar 20% din răspunsuri au vizat opțiunea de a obține fonduri suplimentare de la terți.

Cheltuieli generate de criza COVID-19

Principalele cheltuielile extraordinare generate de criza COVID-19 sunt legate de forța de muncă, fiind menționate de 28% dintre respondenți.

Alte cheltuieli din această categorie vizează siguranța la locul de muncă (echipamente, dezinfectanți), potrivit unui procent de 20% dintre companiile chestionate și cele de logistică,  arată 24% dintre acestea.

Aproape o treime dintre respondenți spun că deja au efectuat aceste cheltuieli, 32% arată că le vor realiza în următoarele 3 luni, iar 28% până la sfârșitul anului 2020.

Majoritatea respondenților au la dispoziție instrumentele IT necesare pentru a înregistra și a măsura efectele financiare ale Covid-19 asupra tranzacțiilor cu părțile afiliate.

Ceilalți respondenți nu sunt siguri de impact sau nu au resursele necesare.

Alte concluzii ale sondajului

  • 15,5% estimează scăderea veniturilor cu procente între 25 și 50%.
  • 14% anticipează pierderi operaționale ca urmare a disfuncționalităților din economie și 14% scăderea cererii din partea afiliaților
  • Cheltuielile generate de COVID-19 vor fi trecute ca pierderi locale de 25% dintre companii și doar 20% spun că există șansa de a împărți cheltuielile între afiliați.
- Publicitate -

Apple devine primul brand din lume evaluat la un trilion de dolari

Apple marchează un moment istoric, devenind primul brand din lume de un trilion de dolari, potrivit clasamentului celor mai...

Consumatorii cheltuiesc mai mult pentru servicii de streaming video

Cheltuielile medii lunare ale gospodăriilor cu platformele de streaming video la cerere au crescut cu aproape 30% față de...