Mai multe banci renunta la casierii. Cum platesc clientii creditele in valuta?

Cateva banci din Romania au renuntat deja la casierii, propunand clientilor alte modalitati prin care sa isi achite ratele in valuta. Aceasta masura poate fi vazuta ca raspuns la provocarea digitalizarii, dar si ca dorinta a institutiilor financiare de a implementa solutii care sa reduca din timpul de asteptare asociat platii la casierie.

Cand vine vorba de curs valutar BNR, nu putine sunt persoanele care verifica periodic evolutia cursului unor monede in care acestia au credite. Decizia unor institutii financiare de a renunta la casierii i-a surprins pe multi dintre ei, deoarece majoritatea nu se asteptau la adoptarea unei astfel de masuri.

Mai putin timp la ghiseu, mai mult timp pentru consultanta

Una dintre cele mai importante banci care opereaza in Romania a anuntat la randul sau ca sisteaza operatiunile cu numerar, in ideea de a reduce din timpul de asteptare la coada si de a prioritiza consultanta oferita clientilor. Renuntarea completa la tranzactiile cu numerar inseamna ca toate casieriile vor fi desfiintate, astfel ca bancile care adopta aceasta masura trebuie sa asigure clientilor o solutie prin care sa continue sa isi plateasca creditele in valuta.

Referitor curs valutar euro si dolar, multi dintre cei care il consulta frecvent sunt tocmai acele persoane care au credite in valutele respective. Cei care au in derulare astfel de credite la banca ce a renuntat la operatiunile cu numerar trebuie sa stie ca isi vor putea alimenta conturile curente pentru plata ratelor prin depunerea de numerar in cadrul ghiseelor anumitor agentii ale bancii.

De altfel, cei care detin un card bancar emis de institutia financiara respectiva, vor putea sa efectueze operatiuni de retragere de numerar din conturile curente. In ceea ce priveste depunerea de numerar in conturile curente, clientii banci vor putea efectua alimentarea doar la terminalele multifunctionale ale bancii (MFM-uri), cu ajutorul cardului emis de banca.

Ce alternative digitale vor putea folosi clientii pentru a plati creditele?

Renuntand la tranzactiile cu numerar, bancile isi asuma responsabilitatea de a identifica si de a investi in modalitati eficiente de efectuare a tranzactiilor, intre care si plata ratelor pentru rambursarea unui credit. Printre mijloacele si instrumentele de facilitare a tranzactiilor se numara ATM-urile de ultima generatie si aplicatiile mobile, acestea din urma fiind la indemana oricarui utilizator de smartphone si fiind utile in eficientizarea mai multor tipuri de tranzactii.

Clientii bancii vor putea in continuare sa isi utilizeze creditul sau sa isi alimenteze contul de rambursare prin transfer din alt cont bancar pe care il au deschis, ceea ce era posibil si pana la implementarea masurii de renuntare la operatiunile cu numerar.

Contextul pandemic a reprezentat un factor ce a impulsionat mai multe industrii sa adopte solutii de plata fara numerar, astfel ca proiectele de digitalizare au fost accelerate, ceea ce se poate vedea inclusiv in sectorul bancar. Prin digitalizare, nu numai ca se urmareste cresterea gradului de satisfactie a clientilor, dar se reduce volumul de munca repetitiva, ceea ce permite reprezentantilor bancii sa aloce mai mult timp interactiunilor cu clientii.

Ce sunt MFM-urile?

Extinderea numarului de MFM-uri este o modalitate prin care se faciliteaza efectuarea tranzactiilor, aceste terminale functionale fiind disponibile pentru persoanele care se afla in posesia unui card emis de banca respectiva. MFM-ul sau masina multifunctionala este un echipament electronic de tip bancomat, la care persoanele ce detin conturi care au atasate carduri pot sa realizeze usor operatiuni bancare.

Acestia pot sa efectueze operatiuni financiare multiple, intre care eliberare si depunere numerar in conturile proprii, depunere numerar in conturile tertilor (clienti ai aceleiasi banci), interogare sold, schimbare si deblocare cod PIN etc. Aceste functionalitati se adreseaza atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice. De altfel, se asteapta ca procesul de digitalizare sa continue, deci exista sanse ca si alte banci sa renunte la casierii si sa propuna alternative de efectuare a tranzactiilor.

Care sunt avantajele aplicatiilor de mobile banking?

Persoanele care vor sa fie la curent cu detalii precum curs lira sterlina sau valute in care au credite in derulare, prefera mai degraba sa caute online, decat sa treaca pe la banca si sa consulte evolutia cursului. In plus, platile cu cardul au devenit tot mai frecvente. In acest context, internet bankigul a cunoscut o evolutie importanta, iar institutiile bancare au propus solutii care sa prioritizeze confortul si siguranta clientilor, oferind facilitati precum acces 24/7 si posibilitatea de a efectua instant transfer de bani instant intre conturi.

Astfel, aplicatiile bancare mobile reprezinta o solutie rapida si moderna prin care clientii unei banci pot sa efectueze mai multe operatiuni, cum ar fi transferul instant de bani. Tinand cont ca bancile incep sa renunte la casierii, optiunea de a transfera bani dintr-un cont in altul devine o varianta rapida pentru cei care vor sa isi alimenteze contul curent in vederea rambursarii ratelor la un credit.

In concluzie, specialistii de la CurBNR.ro recomanda persoanelor care utilizeaza servicii bancare, fie ca vor sa consulte cursul valutar sau sa efectueze diferite tranzactii, sa se adapteze la solutiile moderne propuse de banci, intrucat multe sunt menite sa eficientizeze anumite operatiuni bancare.

- Publicitate -

Burger King continuă expansiunea pe plan local cu un restaurant la Târgu Mureș

Burger King își continuă planul de expansiune în România și deschide un nou restaurant în Shopping City Târgu Mureș....

Lidl a ajuns la afaceri de 22,4 miliarde lei și un profit de circa un miliard de lei

Lidl a încheiat anul calendaristic 2023 cu o cifră de afaceri consolidată de 22,4 miliarde de lei net, un...