Mai mult de 1 din 8 români își încasează salariul într-un cont ING

Baza de clienți ai ING Bank a crescut la 1,35 milioane până în iunie 2019. Numărul de clienți care își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut cu 110.000 sau cu 18%, ceea ce înseamnă, practic, că mai mult de 1 din 8 români își încasează salariul într-un cont ING.

Tendința de digitalizare își menține traiectoria ascendentă, fiind înregistrate peste 70 milioane interacțiuni digitale cu banca. Aplicația mobilă rămâne, în continuare, cea mai accesată, 5 din 6 contacte ale clienților provenind de pe dispozitivele mobile.

Rata de adopție ING Pay în primul an de la lansare confirmă comportamentul digital: 135.000 clienți și-au activat serviciul în Home’Bank și au efectuat peste 5 milioane de tranzacții. La sfârșitul lunii iunie 2019, ING a oferit opțiunea de plăți mobile și pentru utilizatorii iOS și a adus Apple Pay clienților săi, raportând 23.000 dispozitive înrolate în prima zi de lansare.

Mediul digital nu este preferat doar pentru tranzacții instante, ci și pentru produse instante, în general, având în vedere că 20% din creditele de nevoi personale sunt accesate prin ING Home’Bank, în mai puțin de 15 minute.

ING  Business, platforma de digital banking destinată clienților de Mid-Corporate și IMM-urilor, a înregistrat, de asemenea, o creștere semnificativă, ajungând la aproape 5.000 de clienți, iar creșterea însumează atât clienți noi, cât și migrați de pe platformele anterioare. Mai mult, 30% dintre autentificările în ING Business provin de pe telefonul mobil.

Aniversarea a 25 de ani ING marchează mutarea din Crystal Tower în Expo Business Park. Noul sediu beneficiază și de un spațiu de lucru comun, la parterul clădirii, deschis pentru oricine își dorește să lucreze și să creeze în spațiul ING.

Rezultatele financiare ING

Profitul brut a ajuns la 451 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, cu 16% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul creșterii comerciale puternice și continue. Veniturile au crescut cu 15%, până la 1,005 milioane lei, ca rezultat al volumelor crescute și a evoluției pozitive a marjelor.

Costurile operaționale au crescut cu 6 milioane lei, sau 1%, până la 451 milioane lei. Excluzând cheltuielile extraordinare din prima jumătate a anului trecut, costurile mai ridicate din anul curent au fost reprezentate de creșteri salariale și extinderea echipei ING în zonele de digitalizare, dezvoltare a afacerilor și riscul non-financiar. Costurile de risc s-au ridicat la 103 milioane lei, creșterile fiind vizibile, în principal, în portofoliul de Retail. Profitul net a ajuns la 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, o creștere de 12% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Portofoliul de credite ING continuă tendința ascendentă în 2019, cu o creștere de 4,1 miliarde lei față de sfârșitul primei jumătăți a anului 2018, la 27,3 miliarde lei, în contextul majorării cu peste 10% a portofoliului pentru toate liniile de business. Portofoliul de credite a crescut cu 6% comparativ cu sfârșitul anului 2018.

Distribuția creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor și al persoanelor fizice, cu 58% din portofoliu fiind reprezentat de persoane fizice. Portofoliul de împrumuturi pentru Mid-Corporate și IMM-uri a crescut cu 13%, față de sfârșitul primei jumătăți a anului 2018, datorită unei oferte competitive de produse și ușurinței de a le accesa prin intermediul platformei ING Business.

Cota de piață pe partea de credite a crescut la 10,4%, reprezentând o creștere de +1,4pp comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,3% la sfârșitul lunii iunie 2019, înregistrând o ușoară creștere de la 3,2% la sfârșitul anului 2018, însă se situează, în continuare, mult sub media pieței.

Portofoliul de depozite încredințate ING a crescut cu 12% comparativ aceeași perioadă a anului trecut, cu până la 3,7 miliarde lei, ajungând la aproape 33 miliarde la sfârșitul lunii iunie 2019. Depozitele persoanelor fizice reprezintă 69% din total portofoliu, comparativ cu 66% în 2018. Cota de piață pe partea de depozite a crescut la 9,3%, reflectând o creștere de +0,4pp față de aceeași perioadă a anului trecut.

- Publicitate -

Apartament dintr-o clădire construită de familia Davila în Cotroceni, restaurat și scos la vânzare

Un mic apartament cu o poveste mare – așa poate fi descris imobilul scos la vânzare pe Strada Dr. Carol...

Shaorma de pui, cel mai comandat produs de către români în 2024 prin Bolt Food

Conform datelor Bolt Rewind 2024, cel mai popular fel de mâncare comandat de români prin platforma Bolt Food a...