Mai bine de 6 din 10 clienți Provident, îngrijorați de evenimentele din ultimul an

48% dintre clienți au declarat că sunt preocupați de creșterea prețurilor, de sănătatea membrilor familiei (40%) sau de posibilitatea unei crizei economice (39%)

Un procent de 63% dintre clienții Provident în România se declară îngrijorați de situația din ultimul an și mai bine de 7 din 10 clienți spun că pandemia, creșterea prețurilor sau conflictul din Ucraina au avut un impact direct asupra vieților lor.

48% dintre clienți au declarat că sunt preocupați de creșterea prețurilor, de sănătatea membrilor familiei (40%) sau de posibilitatea unei crizei economice (39%).

Tot printre principalele preocupări se numără și teama în ce privește supraaglomerarea spitalelor sau lipsa de medicamente (39%) ori probabilitatea scăderii veniturilor (37%).

Dacă în 2020 38% dintre respondenți erau îngrijorați că și-ar putea pierde locul de muncă, acum, procentul a scăzut și a ajuns la sub 20%. Tot în scădere este și procentul celor care sunt preocupați de propria sănătate, de la 46% în 2020 la 35% în 2022.

Pentru marea majoritate a clienților Provident cheltuielile au crescut puternic

În ce privește cheltuielile, dacă în 2021 57% dintre clienți declarau că acestea au crescut, anul acesta numărul celor care au simțit o creștere a cheltuielilor în ultimele 12 luni a crescut la 77%.

Pe de altă parte, procentul clienților care au declarat că situația financiară s-a înrăutățit în ultimul an a scăzut cu 5 la sută, de la 64% în 2021 la 59% în 2022, iar așteptarea clienților pentru perioada următoare este ca și pe viitor să vadă o creștere a prețurilor la alimente și medicamente.

Mai bine de o treime dintre clienți spun că intenționează să înceapă să economisească, să achite împrumuturile active sau să reducă sumele pe care le cheltuiesc în gospodărie.

Când vorba despre planurile pentru următoarea perioadă, cea mai mare parte dintre clienți (78%) spun că vor să petreacă timp cu familia, iar 57% își propun să meargă la medic și 43% vor să facă reparații sau îmbunătățiri în locuință, procent în scădere față de anul trecut (48%).

CITEȘTE ȘI: 66% dintre clienții BNP Paribas vor să își ajusteze cheltuielile

- publicitate -