În weekendul 11-13 noiembrie 2022, în care au avut loc cele mai importante campanii de Black Friday, magazinele online au înregistrat venituri în valoare de aproape 21 milioane euro, în ușoară creștere, cu 1,5%, față de perioada similară de anul trecut.
Potrivit Limitless Agency, care a analizat datele a 568 de magazine online, acestea au raportat creșteri între 5% și 10% per total vânzări. Numărul de comenzi a fost mai mare cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) și rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%).
Scăderi s-au înregistrat privind comanda medie – cu 2% (la 126 euro), numărul de utilizatori – cu 3% (5 milioane persoane) și număr de sesiuni în e-shop-uri – cu 5% (la 7,6 milioane sesiuni).
Top industrii cu cele mai mari venituri în weekend-ul de Black Friday 2022 vs 2021
- IT & C: 16 milioane euro, în scădere cu 1,4%;
- Fashion: 1,8 milioane euro, în creștere cu 8.5%;
- Casă & Grădină: 700.000 euro, în creștere cu 30,5%;
- Auto: 694.000 euro, în creștere cu 19,7%;
- Librărie: 260.000 euro, în scădere cu 3,2%;
- Beauty: 195.000 euro, în creștere cu 163,3%;
- Baby: 172.000 euro, în creștere cu 31,7%;
- Bijuterii: 142.000 euro, în scădere cu 21,6%;
- Pharma: 138.000 euro, în creștere cu 59,5%;
- Food: 136.000 euro, în scădere cu 14,6%.