Lucrările la podul de peste Dunăre de la Brăila au ajuns la un stadiu de 59%

Lucrările de construcție a Podului peste Dunăre de la Brăila, construit de italienii de la Webuild (fost Astaldi) și japonezii de la IHI Infrastructure Systems au ajuns la un stadiu de 59%.

Recent, cele două cabluri principale, a ceea ce va fi al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa continentală și cel mai lung din România, au fost asamblate cu succes.

Cele două cabluri au fost realizate prin împletirea a peste 18.000 de fire de oțel (mai mult de 9.000 pentru fiecare cablu).

Împreună, acestea cântăresc 6.775 tone și au o lungime cumulată de aproximativ 38.000 kilometri (aproape la fel de mult ca circumferința Pământului).

Podul, a cărei construcție va costa 485 milioane euro va face legătura dintre cele două maluri ale Dunării din zona Galați – Brăila.

Astfel, se va reduce timpul necesar traversării fluviului pentru aproximativ 7.000 de vehicule în fiecare zi.

Podul suspendat va avea o deschidere centrală de 1.120 metri, 1.975 metri lungime cu patru benzi de carosabil, benzi de urgență și piste pentru biciclete și pietoni.

Proiectul include și construirea unor drumuri pentru conectarea rețelei rutiere existente cu două viaducte de acces de circa 90 de metri fiecare.

Va fi realizat și un viaduct de 220 metri pentru traversarea liniei de cale ferată Brăila – Galați și o nouă rețea rutieră cu o lungime de 21 kilometri.

Italienii de la Webuild au mai construit și alte poduri importante, Long Beach International Gateway din California, Podul Genova-Saint George din Italia sau Podul Yavuz Sultan Selim din Turcia.

- publicitate -