Lipsa resurselor financiare (77%) și a educației în acest domeniu (60%) sunt principalele provocări cu care se confruntă tinerii din România.
La mai bine de un an de la începutul pandemiei, tinerii se confruntă cu lipsa motivației (65%) și a consilierii în carieră (59%), dar și cu stări emoționale fluctuante (49%).
Tinerii generației Z din România au mărturisit că se simt mai obosiți (50% în 2021 vs. 34% în 2020) și cu momente de incertitudini referitoare la perioada ce va urma.
Tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească
Cele mai importante dintre lipsurile menționate de reprezentanții generației Z sunt resursele financiare (77% în 2021 vs. 59% în 2020)
Urmează la o distanță considerabilă lipsa consilierii în carieră (59% în 2021 vs 47% în 2020), precum și problema birocrației și lipsa digitalizării (55% în 2021 vs. 32% în 2020).
Lipsa susținerii morale din partea apropiaților (50% în 2021 vs. 34% în 2020) este o altă problemă cu care se confruntă Generația Z.
Către ce abilități de dezvoltare se orientează Generația Z
Organizarea personală (gestionarea timpului, productivitatea proprie) rămâne, în continuare, pe primul loc în topul preferințelor (60%) în 2021.
Urmează nevoia de educație financiară și de investiții crește semnificativ, ajungând pe primul loc printre nevoile tinerilor (60% în 2021 vs 51% în 2020).
Fetele menționează într-o mai mare măsură nevoia de a învăța să-și gestioneze mai bine emoțiile (66% fete vs. 40% băieți).
Băieții menționează mai des educația financiară (64% băieți vs 56% fete), tehnologia (44% băieți vs 29% fete) și lucrul în echipă (30% băieți vs 21% fete).
Unul din trei tineri români vor să lucreze în țară
Referitor la planurile profesionale ale tinerilor, 1 dintre 3 respondenți ai generației Z precizează că plănuiește să se angajeze în România.
Alți 21% dintre ei se gândesc să își continue studiile în țara noastră.
Doar 12% dintre participanții la studiu declară că vor să lucreze în străinătate și tot atâția sunt cei care intenționează să își deschidă o afacere.
Tinerii petrec zilnic între 4 și 8 ore în fața ecranelor
Cei mai mulți dintre respondenții studiului (43%) au declarat că, în această perioadă, petrec zilnic între 4 și 8 ore în fața ecranelor.
Mai mult, aproape o treime (28%) susține că stă în fața ecranelor între 8 și 12 ore.
Nu se remarcă diferențe în funcție de genul tinerilor, în ceea ce privește timpul petrecut în fața ecranelor, dar sunt mai mulți cei între 19-21 de ani care acordă mediului digital între 8-12 ore.
De asemenea, sunt mai mulți tinerii din mediul urban (31%) care își petrec între 8-12 ore navigând pe ecrane în comparație cu cei din mediul rural (25%).
Ce platforme preferă Generația Z
În ceea ce privește platformele social-media preferate de către Generația Z, Instagram este principalul canal folosit de o treime din tinerii din România (33%).
Urmează Facebook (22%), Youtube (17%), WhatsApp (13%) și TikTok (12%).
Cei cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani folosesc Instagram în mai mare măsură (47%) decât ceilalți tineri din categoriile de vârstă 19-21 ani, respectiv 22-24 ani.
Cu creșterea în vârstă, Instagram este înlocuit cu Facebook, care ajunge pe locul I în rândul celor de 22-24 ani (28%).
Studiul „Insights PulseZ” a fost realizat de agenția de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România.
MAI MULTE | ȘTIRI FINANCIARE | ȘTIRI BUSINESS | ȘTIRI BANI |