Lidl România aduce gustul autentic al roșiilor autohtone, prin revitalizarea soiului românesc Buzău1600.
Începând cu luna iulie, românii vor găsi în Piața Lidl acest soi de roșii, celebru în anii ’80.
O premieră pe piața de retail din țară, inițiativa de a revitaliza un soi autohton face parte din proiectul, „Cultivat în România, specific românesc”, derulat de Lidl România cu sprijinul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București și Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Legumicolă Buzău.
„Cultivat în România, specific românesc” este o platformă amplă de dezvoltare sustenabilă a producătorilor locali, ce își propune să extindă colaborarea retailerului cu cât mai mulți furnizori români de legume și fructe, dar și să readucă pe mesele românilor soiuri autentice românești dispărute de pe piața de larg consum.
Primul dintre aceste soiuri este roșia Buzău1600, pe care, începând cu luna iulie, românii îl vor găsi în magazinele Lidl din țară.
Renumit în anii ’80 pentru gustul și textura sa, soiul de roșii Buzău1600 este primul rezultat al proiectului de revitalizare a soiurilor tradiționale românești de legume și fructe.
Cu sprijinul USAMVB, implementarea acestui proiect a început în urmă cu aproximativ un an de zile, cu o sesiune de degustare și testare a mai mult soiuri autohtone de tomate. Cel care s-a făcut remarcat a fost Buzău1600, având gustul cel mai apropiat de preferințele consumatorilor.