Grupul italian Lavazza a raportat venituri totale de 2,085 miliarde euro pentru anul trecut.
Lavazza a înregistrat un cash operațional de 125 milioane euro, similar cu rezultatele obținute în 2019, dar și o creștere semnificativă în sectorul retail pe principalele sale piețe.
Profitul EBITDA al grupului a fost de 253 milioane euro, în scădere cu 13% față de profitul din 2019 (291 milioane euro).
Profitul net s-a ridicat la 73 milioane euro, față de cel de 127,4 milioane euro, din 2019.
Totodată, Lavazza a raportat o majorare de 17,3% a veniturilor din sectorul de retail, cu o creștere mult peste media pieței, în țările cheie și pe toate segmentele de cafea.
Cifrele confirmă tendința ascendentă pe segmentul cafea boabe, cel mai dinamic din industrie, care a raportat o performanță de peste 30% ori cu 10% mai mare decât piața de referință (+20,1%).
Luând în considerare cele 15 piețe cheie, grupul Lavazza deține poziția de lider pe segmentul boabe, cu o cotă valorică a pieței în valoare de 15,1%.
La nivel geografic, grupul a raportat rate de creștere a sectorului de retail în Germania (+35%), SUA (+22%), Marea Britanie (+15%), Rusia (+30%) și Polonia (+10%).
În același timp, piețele cheie ale grupului din Italia și Franța au crescut cu peste 7%.
Ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile, până la finalul lui 2025
Până la sfârșitul anului 2025, Lavazza vrea să folosească în portofoliul său doar ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile.
Sustenabilitatea rămâne unul dintre pilonii proceselor de inovare, dezvoltate de Lavazza, și se bazează pe conceptul Sustainable by Design, precum și pe principiile economiei circulare.