La ce sunt atente companiile când își aleg biroul

RE/MAX observă că principalele elemente care determină contractarea unui spațiu de birouri în România sunt bugetul alocat și locația clădirii care să poată oferi o gamă largă servicii conexe.

Alegerea unui spațiu de birouri pentru o companie este o decizie care poate influența semnificativ comportamentul și modul de lucru al angajaților. Potrivit RE/MAX, tranzacțiile imobiliare din sectorul office sunt influențate, în primul rând, de bugetul alocat de către viitorul chiriaș, însă multinaționalele au înțeles deja că suplimentarea de buget per angajat pentru un spațiu de top nu este o cheltuială, ci o investiție în propria afacere.

- Publicitate -Domeniile Ostrov

 „În general, în sectoarele de servicii bine remunerate, diferența de cost a chiriei per angajat între un spațiu premium și unul mediocru are o valoare motivațională mult mai mare pentru angajat, decât o majorare a salariului cu aceeași sumă. De aceea, companiile cu o cultură organizațională eficientă știu să exploateze acest avantaj ca pe o investiție și o oportunitate în recrutare și dezvoltare”, a declarat Răzvan Cuc, Director Regional RE/MAX România.

Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă companiile din industria IT care pun un accent puternic pe confortul angajaților cu scopul de a facilita recrutările și de a dezvolta compania. Totodată, companiile multinaționale  au cele mai înalte standarde atunci când aleg o nouă locație. Acestea lucrează cu oameni specializați în negocieri imobiliare care înțeleg în cel mai mic detaliu nevoile chiriașilor și care pot efectua analize comparative între criteriile de care sunt interesați.

Dincolo de buget, locația este un criteriu decisiv în alegerea spațiului de birouri. Astfel, companiile sunt interesate de disponibilitatea locurilor de parcare, existența unor servicii conexe precum o zonă de retail, dar și de un acces facil la mijloacele de transport.

„Clădirile sau zonele cu notorietate au importanță semnificativă, iar dacă întrunesc și condițiile de finisare, dotare, servicii, accese, vor atrage interesul companiilor cu bugete importante. În cazul acestora, proprietarii tind să semneze contracte ferme care să le asigure ocuparea spațiului pe un interval de 3-5 ani”, a completat Răzvan Cuc.

- Publicitate -

Restaurantele Sphera Franchise Group din România au 4 milioane de clienți în fiecare lună

Lunar, restaurantele operate de Sphera Franchise Group în România servesc peste 4 milioane de consumatori. Compania este francizor al...

GapMinder Fund II investește în Parol, startup-ul jurnaliștilor Claudiu Pândaru și Alex Livadaru

GapMinder Fund II, fond de capital de risc dedicat companiilor de tehnologie create în România și în Europa de...