Un procent de 48% dintre participanții la studiul GLAMI declară că inflația le-a influențat achizițiile fashion, fiind nevoiți să cheltuiască mai puțin pentru îmbrăcăminte și încălțăminte decât înainte.
Astfel, 61% au cumpărat mai puțin, 36% s-au concentrat pe reduceri, 16% au avut bugete mai stricte, 12% au optat pentru magazine mai ieftine, 8% s-au orientat către haine second-hand.
Mai mult, 13% dintre participanții la sondaj spun că achiziționează în prezent doar produse la reducere, iar 55% cumpără de obicei haine la promoție, reușind astfel să nu exagereze în privința sumelor investite.
CITEȘTE ȘI: Cacharel deschide un magazin în Fashion House Outlet Centre
Locul preferat de români pentru cumpărături fashion în ultimele trei luni sunt magazinele online (62%), 24% frecventează magazinele virtuale și cele fizice, în timp ce doar 6% au o afinitate exclusiv pentru magazinele offline.
Peste jumătate dintre respondenți (59%) consideră mai comod să probeze produse acasă și să le returneze dacă nu îi avantajează, pe când 31% optează pentru probarea hainelor în magazinele fizice și achiziționarea lor.
Românii au preferat în 2023 stilul casual în proporție de 54%. A urmat cel sport, cu 33%, iar în final cel de ocazie/formal, cu 9%. Îmbrăcămintea sport a devenit și parte din ținutele zilnice pentru 89% dintre respondenți.