Jumătate dintre români au chetuit mai puțin pentru îmbrăcăminte și încălțăminte

Îmbrăcămintea sport a devenit parte din ținutele zilnice pentru 89% dintre români

Un procent de 48% dintre participanții la studiul GLAMI declară că inflația le-a influențat achizițiile fashion, fiind nevoiți să cheltuiască mai puțin pentru îmbrăcăminte și încălțăminte decât înainte.

Astfel, 61% au cumpărat mai puțin, 36% s-au concentrat pe reduceri, 16% au avut bugete mai stricte, 12% au optat pentru magazine mai ieftine, 8% s-au orientat către haine second-hand.

Mai mult, 13% dintre participanții la sondaj spun că achiziționează în prezent doar produse la reducere, iar 55% cumpără de obicei haine la promoție, reușind astfel să nu exagereze în privința sumelor investite.

CITEȘTE ȘI: Cacharel deschide un magazin în Fashion House Outlet Centre

Locul preferat de români pentru cumpărături fashion în ultimele trei luni sunt magazinele online (62%), 24% frecventează magazinele virtuale și cele fizice, în timp ce doar 6% au o afinitate exclusiv pentru magazinele offline.

Peste jumătate dintre respondenți (59%) consideră mai comod să probeze produse acasă și să le returneze dacă nu îi avantajează, pe când 31% optează pentru probarea hainelor în magazinele fizice și achiziționarea lor.

Românii au preferat în 2023 stilul casual în proporție de 54%. A urmat cel sport, cu 33%, iar în final cel de ocazie/formal, cu 9%. Îmbrăcămintea sport a devenit și parte din ținutele zilnice pentru 89% dintre respondenți.

MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

LPP a deschis al doilea depozit din România, dedicat vânzărilor online

Unitatea de 40.000 mp din România este al doilea centru de fulfillment gestionat de grupul polonez LPP în țara...

Al doilea Annabella Retail Park se deschide pe 1 august, la Râmnicu Vâlcea

Al doilea strip-mall Annabella Retail Park se va deschide pe 1 august la Râmnicu Vâlcea. Acesta are o suprafață...