Mai mult de 13.000 de pasageri români afectați vara trecută de întârzierea zborurilor lor, anulări sau refuz la îmbarcare, eligibili pentru a primi compensații de până la 600 de euro, nu au depus cerere pentru a-și primi banii.
Legislația europeană le dă însă dreptul să depună cerere timp de trei ani de la incident. Cei mai mulți dintre ei au avut zboruri cu plecare din București, însă mulți pasageri au întâmpinat probleme și la Cluj-Napoca și Iași. La polul opus, sunt pasagerii care au decolat din Suceava, Satu Mare și Craiova.
Alți 10.000 de pasageri români au cerut compensații, potrivit Directivei Europene 261/2004 și au primit banii.
Aeroport | Pasageri eligibili | Pasageri care au obținut compensații | Pasagerii care nu au cerut compensații |
Sibiu | 870 | 380 | 490 |
Oradea | 600 | 260 | 340 |
Timișoara | 940 | 410 | 530 |
Cluj-Napoca | 2,800 | 1.220 | 1.580 |
Craiova | 240 | 100 | 130 |
București | 16.350 | 7.120 | 9.230 |
Suceava | 70 | 30 | 40 |
Satu Mare | 150 | 60 | 90 |
Iași | 1,100 | 480 | 620 |
AirHelp a analizat câți pasageri au fost afectați în perioada 15 iunie – 15 septembrie 2018 de zboruri întârziate, anulate sau refuz la îmbarcare și sunt astfel eligibili pentru a obține compensația de până la 600 de euro, potrivit Directivei Europene.
Un sondaj efectuat de YouGov în numele Airhelp, cea mai mare organizație din lume specializată în drepturile pasagerilor aerieni, arată că 66% dintre călătorii care se confruntă cu o întrerupere a zborului depun o cerere de despăgubire. Dintre aceștia, 66% afirmă că au primit compensația.