Investițiile în publicitate au depășit 300 milioane euro în primul semestru

Primii cei mai mari 10 clienți de publicitate cumulează împreună aproximativ o treime din totalul investițiilor, cu 17% mai mult față de semestrul 1 din 2021

În prima parte a anului 2022 investițiile în publicitatea online, OOH, radio și presă scrisă au ajuns la aproximativ 300 milioane euro (valoare calculată utilizând prețuri de listă. Suma este cu 4% mai mare față de semestrul 1 al anului 2021.

Conform datelor BRAT, publicitatea OOH recuperează scăderea din perioada pandemiei, investițiile fiind cu aproximativ 22% mai mari față de semestrul 1 din 2021.

Publicitatea radio înregistrează un plus de 8% la valoarea investițiilor, comparativ cu semestrul similar din 2021.

Publicitatea din mediul online ramâne la același nivel ca în semestrul 1 din 2021, iar investițiile în presa scrisă își continuă trendul descendent (în scădere cu 21% față de semestrul similar din 2021).

Retailerii alocă cele mai mari bugete pentru publicitate

Retailul ramâne în continuare cel mai mare investitor în publicitate pentru mediile ce nu au legătură cu TV-ul, totalizând aproximativ 23% din totalul acestora și înregistrând o creștere de aproximativ 7% față de semestrul similar din 2021.

Cele mai importate creșteri ale nivelului investițiilor au fost realizate de clienții din zona servicii video la cerere (Video on Demand), acestea înregistrând o creștere cu 59%.

Urmează afacerile din sectorul de divertisment și timp liber (+22%), în special cu investiții din cadrul industriilor jocurilor de noroc, concerte și festivaluri, târguri și expoziții, cărți / târguri de carte.

Numărul companiilor care au investit în publicitate a fost cu 19% mai mare în semestrul 1 din 2022 decât în același semestru al anului 2021, procent regăsit și pentru numărul de mărci promovate.

Primii cei mai mari 10 clienți de publicitate cumulează împreună aproximativ o treime din totalul investițiilor, cu 17% mai mult față de semestrul 1 din 2021.

Care sunt companiile cu cele mai mari bugete de publicitate

Zdrovit este compania care a alocat cei mai mulți bani pentru publicitate în primul semestru din 2022, respectiv 15,5 milioane euro (6% din totalul pieței).

Urmează Lidl cu un buget de 11,6 milioane euro (4,5% din total) și Orange care a investit în publicitate 9,2 milioane euro (3,5% din total).

Către ce publicații au mers cei mai mulți bani pentru reclamă

Gazeta Sporturilor și Libertatea sunt ziarele către care au mers cele mai mari sume, respectiv 2,8 milioane euro fiecare (prețuri de rate card). Alte 2,1 milioane euro au mers către tabloidul Click.

În ceea ce privește siteurile, Digisport.ro a atras cei mai mulți bani din publicitate, respectiv 6,4 milioane euro (18% din total). Urmează Digi24.ro (4,9 milioane euro) și Gsp.ro (1,6 milioane euro).

Radio ZU a atras peste 30,4 milioane euro din publicitate (19% din total), Kiss FM 28,7 milioane euro), iar Europa FM (22,8 milioane euro).

CITEȘTE ȘI: Publicis Groupe a achiziționat compania românească Tremend

- publicitate -