Înmatriculările de autoturisme noi, creștere de 10 procente în luna martie

Autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de aproape 60%, cu o cota de piață de doar 2.7%, în scădere puternică față de anul trecut

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total piață autovehicule noi) au înregistrat, în luna martie 2025, un volum de 9.850 unități vândute, cu +10.4% mai mult față de luna similară din 2024, conform datelor APIA.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 54.5% în creștere cu +12.8%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.9%, în creștere cu +13.8% și Clasa B cu o cotă de 11.1%, în creștere cu +21% față de cota deținută în luna martie a anului trecut.

După tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate în luna martie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de +26.5%, față de perioada similară din 2024, ajungând la o pondere de 62.5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de -42.2% și dețin o cotă de 11.3% din total.

Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a doua lună a anului 2025, o cotă de piață de 25.6%, care depășește cu 14.3 p.p. cota deținută de motoarele diesel (categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 2.7% din piață,în luna martie a anului 2025, față de martie 2024, când reprezentau 7.3%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 5.1%, față de martie 2024, când reprezentau 4.9%.

Care au fost cele mai populare modele vândute în luna martie 2025

După numărul de autovehicule comercializate în luna martie, Dacia a vândut cele mai multe mașini, 956 de unități Duster, 905 de Logan și 285 de Sandero. Top 5 este completat de Skoda care a vândut 360 de Octavia și de Toyota care a comercializat 280 de SUV-uri RAV4.

În ceea ce privește mașinile full electrice, Dacia a vândut 1.013 de unități Spring (o scădere de 17.2% față de anul trecut), iar Tesla a comercializat 220 de unități (o scădere incredibilă de la 1.020 unități vândute în martie 2024). Topul este completat de Renault care a vândut 162 mașini electrice (+31.7%) și Leapmotor, parte a grupului Stelantis, care a vândut 135 de unități, depășind VW (113 unități).

CITEȘTE ȘI | Industria auto trebuie să se reinventeze după pandemia Covid-19

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...