Industria europeană de beauty în pandemie. Cine sunt marii câștigători

Odată cu închiderea magazinelor fizice și cu scăderea vânzărilor de cosmetice din primăvara anului 2020, companiile europene din industrie au fost nevoite să-și regândească strategia.

Multe s-au reorientat spre vânzarea de produse de igienă precum măști sau antibacteriene, unele devenind chiar furnizori ai instituțiilor de sănătate.

Produsele pentru îngrijirea tenului, parfumurile și lumânările au devenit din ce în ce mai populare. Un studiu McKinsey arată că martie 2020 a adus creșteri de 800% pentru săpunuri de lux în Franța.

Wella, No7 și FMWorld, creșteri de peste 100% a numărului de angajați

Wella, având baza în Elveția, a înregistrat cea mai mare creștere procentuală din ultimii 2 ani: 664%. Potrivit LinkedIn, compania număra 255 de angajați în mai 2019, ajungând la 1.949 în mai 2021.

No7 Beauty Company, o marcă premium aparținând Walgreens Boots Alliance și lansată drept companie de sine stătătoare în aprilie 2021, a continuat să se dezvolte. Mai precis, în 2 ani a crescut cu 156%, de la 147 angajați în 2019, la 377 în luna mai a anului acesta.

Compania de parfumuri și îngrijire personală FM Group din Portugalia a crescut și ea cu 124%, ajungând în luna mai la 606 angajați.

Mii de noi angajați și pentru L’Oreal, Avon, și Oriflame între 2019 și 2021

Dacă ne uităm la cifre absolute, companii precum L’Oreal, Avon sau Oriflame se fac remarcate.

L’Oreal, cea mai mare companie de cosmetice din lume, a angajat nu mai puțin de 25.935 de persoane în 2 ani, ajungând la 73.259 de angajați în 2021, potrivit LinkedIn.

În primul sfert al anului 2021, L’Oreal avea 3.002 poziții deschise, cele mai multe dintre ele fiind în marketing, vânzări, cercetare, și business development.

În ciuda pandemiei și Avon s-a bucurat de 2 ani de succes, ajungând la 70.038 de angajați în mai 2021.

Oriflame a ajuns la 21.189 de angajați pe LinkedIn în primăvara aceasta, compania numărând 107 poziții încă deschise în primul sfert al anului. Alte firme care au prosperat au fost Rituals și Yves Rocher.

Marionnaud, L’Occitane, Revlon și Lush au redus numărul angajaților în 2020

În U.K., Lush a înregistrat o scădere de 14%, în ciuda faptului că a făcut 1.134 de angajări din mai 2019 până în mai 2021. Pe LinkedIn, compania a scăzut de la 2.126 de angajați în 2019, la 1.831 în 2021.

L’Occitane a scăzut cu 2.2% deși a angajat 2.353 de persoane în ultimii 2 ani. De la 4,490 de angajați în 2019, compania a ajuns la 4.390 anul acesta.

Printre firmele care și-au încetinit procesul de recrutare se află Marionnaud (-2%), Clarins (2.2%), Kenzo Parfums (-5%), Jo Malone (-8%) și Revlon Professional (-8%).

Cele mai drastice scăderi au fost înregistrate de Liz Earle (-21%), Ales Groupe (-26%) din Paris și Vita Group AS (-44%) din Norvegia.

Farmec, cel mai prosper brand de beauty din România în 2021

Printre companiile analizate de Engage se regăsește și Farmec, companie care a vândut circa 2 milioane de produse de tip dezinfectant în ultimul an.

Dintre acestea, 60% au ajuns la distributori și retaileri, iar 40% au ajuns în spitale, școli, primării, precum și în alte instituții publice.

Conform datelor din LinkedIn, Farmec a angajat 44 oameni noi în ultimii doi ani, ajungând la 251 angajați pe această platformă în iunie 2021.

Astfel, compania a înregistrat o creștere de 5.9% în rândul angajaților din 2019 până în 2021.

- publicitate -

trebuie să citești