Statisticile la nivel global ne arată o creștere a vânzărilor online, în anul 2020, cu un procent semnificativ de 18% din totalul vânzărilor și se preconizează o cifră și mai mare de 21,8% în 2024.
Această creștere a fost vizibilă în perioada de închidere totală din pandemie când oamenii au fost nevoiți să se îndrepte spre comerțul online, singurul disponibil în perioada respectivă.
Dar, păstrarea tendinței de creștere, în ciuda revenirii și la comerțul clasic, ne demonstrează două lucruri importante:
- Antreprenorii au făcut efortul de a-și digitaliza afacerile;
- Oamenii preferă în continuare, cel puțin pentru unele produse, achizițiile facile din mediul online.
Avantajele derulării unei afaceri în online sunt multiple, atât pentru antreprenor, cât și pentru cumpărător. Enumerăm câteva dintre acestea:
Acces mai rapid la piața țintă
Prin intermediul diferitelor platforme de comunicare socială veți avea posibilitatea de a ajunge rapid la publicul țintă al produselor/serviciilor oferite. Posibilitățile sunt infinite, cu condiția să le alegi pe cele mai potrivite cu vârsta și preocupările potențialilor tăi clienți.
Acoperirea cuprinzătoare a clienților
Comerțul online are avantajul eliminării limitelor geografice de vânzare. Produsele tale online se pot vinde la nivel național sau chiar internațional, dacă îți propui acest lucru. Chiar dacă această deschidere aduce și resurse financiare suplimentare de implementare, rezultatele vor fi pe măsură.
Potențial mare de marketing
Cele mai recente date statistice ne arată un număr impresionant de utilizatori lunari ai platformelor de socializare: Facebook – 2853 (milione), Youtube – 2291 (milioane), WhatsApp -2000 (milioane), doar dacă le menționăm pe primele trei. Aceasta înseamnă infinite posibilități de promovare și de comercializare online a afacerii tale de care trebuie să profiți la maximum.
Fidelizarea clienților și asistența constantă a acestora
Comerțul online îți permite stabilirea unor legături pe termen lung cu clienții tăi. Datele lor personale colectate în procesul vânzării, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare, vor fi de un real folos în viitoarele campanii de marketing țintite spre aceștia.
În plus, pe parcursul derulării procesului de achiziție online pot fi implementate variate modalități de interacțiune cu potențialii clienți și oferirea asistenței tehnice de care au nevoie.
Reducerea costurilor de producție
Crearea unei afaceri în mediul online implică mai multă digitalizare, dar și o reducere consistentă a costurilor de producție, distribuție sau de marketing. De asemenea, automatizarea comenzilor, plăților și distribuției, elimină mult din erorile umane inerente într-un magazin tradițional.
Evident că implementarea unei afaceri în mediul online are și dezavantaje, însă numărul avantajelor este mult mai mare, iar tendința de digitalizare va continua să crească în domeniul economic.
În ceea ce privește România, datele statistice demonstrează că un procent semnificativ de 45% dintre români au făcut comenzi online în ultimul an, iar tendința de creștere se menține. În aceste condiții, dacă vrei să ai succes cu afacerea ta, atunci locul ei este și în mediul online.
Chiar dacă pare o provocare tehnologică mare, având la dispoziție cele mai bune informații de specialitate privind succesul unei afaceri în online, cu siguranță că rezultatele dorite nu vor întârzia să apară.