Start-up-ul Immersive Factory, care oferă cursuri de formare bazate pe realitatea virtuală în domeniul HSE (Sănătate și Securitate în muncă), a atras finanțare în valoare de 1 milion de euro.
Immersive Factory, companie înființată în urmă cu trei ani de către Olivier Pierre (CEO), Bertrand Pierre (CCO) și alți doi co-fondatori, Philippe Timsit și Francis Savic, dezvoltă cursurile inspirate din situații reale, în parteneriat cu grupuri industriale importante la nivel mondial.
Finanțarea în valoare de 1 milion de dolari a venit din partea WaterStart Capital (NCI).
Accelerată prin intermediul programelor HTC VIVE X în Londra și Shell LiveWire în Franța, Immersive Factory numără în prezent 30 de angajați împărțiți între sediul administrativ și de vânzări din Paris și centrul R&D din Albi, acesta din urmă fiind concentrat pe crearea serviciilor de training prin intermediul realității virtuale, precum și îmbunătățirea platformei utilizate pentru livrarea acestora.
Ce înseamnă training în realitatea virtuală
Training-ul în VR generează un impact mult mai mare comparativ cu cel convențional, întrucât acesta poate fi utilizat pentru a simula situații periculoase și expune cursanții la riscurile de la locul de muncă cu scopul de a reduce rata accidentelor de muncă și de a îmbunătăți conduita acestora.
Odată cufundati într-un mediu virtual, dar realist, cursanții pot practica diverse proceduri și, dacă este cazul, pot experimenta situații în care reguli importante de siguranță sunt încălcate. Până la finalul cursului, managerii pot accesa diagrame statistice precise privind erorile comise de angajați în timpul experienței imersive.
Pe lângă educarea comportamentului angajaților, organizațiile pot utiliza training-urile în VR și pentru a susține sesiuni de dezbateri obiective în vederea unor schimbări importante și îmbunătățirii siguranței la locul de muncă.
Cine sunt clienții Immersive Factory
În prezent, Immersive Factory numără aproximativ o sută de clienți importanți, printre care se află: Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas, Air Liquide etc.
Immersive Factory a creat o rețea de retaileri internaționali, numărând în prezent peste 40 de parteneri.
Campania de strângere de fonduri are ca scop extinderea serviciilor oferite de Immersive Factory la nivel global, pentru a susține clienții din toate locurile/zonele și pentru a răspunde nevoii de reînnoire a metodelor de training în domeniul sănătății și securității în muncă.